Dag 10,11,12: strand, strand en strand

31 juli 2017 - Tulum, Mexico

He he de afgelopen dagen eigenlijk geen ruk gedaan, en op de een of andere manier vliegt dan de tijd voorbij. Moet zeggen dat ik nu dan ook heel hard moet nadenken wat we eigenlijk gedaan hebben....

s 'Morgens lekker onbijten, terug naar de kamer en insmeren en spullen pakken en op naar het strand. Daar een beetje zwemmen, snorkelen en liggen en tussendoor nog wat lunchen. Dan aan het eind van de dag nog even in het zwembad om rond 16:30 eruit te gaan om te douchen. Daarna nog ergens zitten met een drankje en spelletjes doen. Dit gevolgd door het avondeten en hop naar bed voor de hepies. Wij zitten daarna op het terras heerlijk te genieten van het zwoele avondbriesje. Het is om 19:30 al donker, dus je zit meteen onder een prachtige sterrenhemel.

image  image

Vandaag was echter iets anders want Siri besloot dat ze naar de Kidsclub wilde. Leuk in zo'n groepje een beetje knutselen, zwemmen en spelen. Storm durfde niet, maar Annie natuurlijk wel. S middags besloot ook Henkie erheen te willen, dus hadden wij zowaar een 1,5 uur voor onszelf. Poeh dat is wel even lekker rustig hoor moet ik zeggen.

IMG_1277  IMG_1259
En oh ja gisteravond hadden we ook nog wel wat spanning en sensatie. We zaten zoals gewoonlijk op onze veranda toen we allemaal mensen naar het strand zagen kijken. Bleek dus een enorme schildpad te zijn die het strand op gekomen was om te nestelen. Blijkbaar zat ze met een poot vast achter een paal, en dus werd aan Pieter gevraagd of hij kon helpen (je kan natuurlijk zo zien dat hij enorm sterk is...;) ). Hij moest helpen de schildpad zo te draaien dat die weer los kon komen. Ik begreep van Pieter dat die schildpad eigenlijk niet te tillen was zo zwaar, maar ze konden haar net zo draaien zodat ze verder kon.  Daarna heeft ze een hele tijd in de begroeiing gegraven, maar dat werd uiteindelijk niks. Daarna naar een nieuwe plek waar ze blijkbaar uiteindelijk wel een nest heeft gemaakt. Dit is alleen een proces dat nogal lang duurt dus haverwege de 2e graafplek hebben wij het opgegeven. Tja van niks doen wordt je best moe...

Maar wel heel gaaf om dit zo te kunnen zien, die schildpadden zijn echt enorm. Moet ook zeggen dat er vanuit het hotel heel netjes mee omgaan. Met licht schijnen is ten strengste verboden en er loopt echt iemand rond die dat controleert. Het schijnt hier ook het enige stuk strand te zijn waar ze nesten maken, en het hele strand staat dan ook vol met bordjes van nesten. Terwijl ik dit schrijf is Pieter alweer weggelopen naar wat waarschijnlijk weer een schildpad is. Zal zo ook eens even kijken.

Voor de komende drie dagen hebben we een auto gehuurd om wat dingen in de omgeving te zien. Dan zijn we wat mobieler en kunnen we ons eigen plan trekken. En dat is wel fijn met hepie en hepie die nogalopstandig kunnen zijn. Pieter haalt hem morgenochtend op, dus ik ben benieuwd.
Een dikke kus van ons en we melden ons weer over een paar dagen. Dan waarschijnlijk met wat meer te vertellen dan nu :)

1. Maria:
    1 augustus 2017
    zo te zien genieten jullie volop en worden jullie aardig bruin, leuk en bijzonder om de schildpadden zo dichtbij te zien. met Sambal gaat het goed alleen veeeel haren dus ga ik regelmatig met de stofzuiger rond dikke kus van die rooie