De laatste dagen

9 augustus 2017 - Akumal, Mexico

Nou dit is het dan de laatste avond! Morgen weer naar huis, maar we hebben nog wel de ochtend hier. De afgelopen drie dagen waren eigenlijk bedoeld om nog heerlijk languit in de zon door te brengen. Helaas gooide een storm wat roet in het eten waardoor we anderhalve dag enorme regen hebben gehad.

9122DAF2-8987-4BB9-BC28-D7EA16906081

Op maandag was het s morgens nog wel ok en de hepies gingen naar de kids club. Pieter en ik gingen rond 11 uur toch nog maar even naar het strand want het was droog met stukken blauw. Maar dus niet voor lang.... toen we samen in de zee stonden kon je aan zien komen. Een enorm donkere lucht die snel dichterbij kwam. Je voelt dan het weer omslaan, heel indrukwekkend. De wind trekt aan, de temperatuur gaat naar beneden en het wordt donker. En regenen dat het dan doet, jeetje mina. Wij moesten verplicht de zee uit, en zijn het zwembad ingedoken. Daarna de hepies uit de kidsclub gehaald en gaan eten.

S middags was het nog wel even droog dus hebben we gezwommen in het zwembad. Daarna dan eindelijk het bubbelbad in hier op ons terras. Hepies vonden dat prachtig natuurlijk, dus al met al een prima dag. S avonds zaten we nog buiten en kregen we te horen dat er schildpadden waren. En inderdaad weer 2 joekels waarvan er een net uit zee kwam. Ik snel de hepies wakker gemaakt zodat ze dat ook een keer hebben meegemaakt. Slaperig op de arm hebben ze dan eindelijk de schildpadden gezien. Voldaan weer naar bed waar ze ook vrijwel meteen weer sliepen. Ik ging wat later nog even kijken en struikelde vervolgens bijna over een joekel die zowaar het pad wilde oversteken. Echt enorm zijn ze helemaal als je er zo dicht op staat.

IMG_1439

Goed de volgende dag kunnen we vrij kort over zijn. Het heeft de hele dag wel zo vreselijk hard geregend en gewaaid dat niks mogelijk was. Dus dan maar een beetje hangen op de kamer, wat eten en wachten tot het droog werd. Dat was rond de avond dus eindelijk weer een beetje kunnen rondlopen. Nu ligt er wel vaker zeewier hier op het strand, zeker bij wat hardere wind. Nu lag dus het gehele strand helemaal vol, over alle schildpadnesten heen, bijna tot aan de rand.

IMG_1469  IMG_1450

Vandaag was het gewoon als vanouds weer lekker. Er werd s morgens als een gek gewerkt om al het zeewier te verwijderen, en al vrij snel zag het er weer als vanouds. Het wee was heerlijk, alleen de zee nog wat ruw. Al met al een lekkere laatste dag. Nu nog even buiten op het terras kijkend op rijen met mensen die naar de schildpadden kijken. Want daar veranderd dus niks aan, weer of geen weer, die blijven komen. En veel....

Morgenochtend nog hier en dan worden we om half drie opgehaald. Stiekem vind ik het wel weer lekker hoor naar huis....al zal ik zeker het prachtige uitzicht over de zee hier wel gaan missen. Is toch wel even wat anders dan die groene laurlierhaag

1. Arjan:
    10 augustus 2017
    Aan het eind van zo'n steeds te lezen geweldige vakantie is het afscheid nemen, de herinneringen mee naar huis nemen en na genieten. Goede reis naar huis. Tot morgen