Dag 15: Mono Lake en richting Lake Tahoe

15 juni 2015 - Coleville, Verenigde Staten

He he, eindelijk weer wifi :) Leuk hoor zo'n nationaal park, maar de ontvangst is er natuurlijk ruk. Goed, vandaar nu ineens meerdere verhalen en foto's van de afgelopen dagen.

Vannacht was zowaar een koude nacht. Nadat we eerst heerlijk bij een lekker vuur hebben gezeten, naar bed, en voor de zekerheid maar het extra dekbed gepakt. De hepies had ik goed extra aangekleed, om zo te kunnen verantwoorden dat wij echt het extra dekbed nodig hadden en niet zij (onze plek boven de stoelen is vrij koud). Vanmorgen rond 7:30 wakker zoals meestal, en we zijn langzaam gaan douchen. De hepies toonden nog steeds geen teken van leven (de douche zit naast hun bed) en hebben dan ook tot een uur of 8:30 geslapen. Zal de berglucht wel zijn.

Na de hele riedel van alles inpakken, inschuiven en opruimen zijn we op weg gegaan om ergens te ontbijten. Het laatste stuk het park uitgereden en zelfs dit stuk was weer anders en mooi. Onderaan kom je uit bij het Mono Lake, en daar zat ook een tankstation met een mooi restaurant erbij. De hepies allebei een pannekoek, paps scrambled eggs een worstje en toast en mammie had een breakfast burrito (je moet er maar opkomen). Goed zowel pappie als mammie hadden het gevoel een baksteen ingeslikt te hebben na het ontbijt, maar het was wel lekker. Na dit ontbijt door naar het Mono Lake, waar we een stuk gewandeld hebben langs de speciale rotsformaties. Een mooi en bijzonder meer, dat 2,5 keer zo zout is als de zee en waar niks in leeft behalve kleine garnaaltjes en heel veel vliegen. Klinkt niet heel romantisch, maar het zag er wel spectaculair uit.

image  image  image

Hierna doorgereden naar de camping die we hadden uitgezocht, dit keer met hookup. Alles even opladen en bijladen, en mammie kan wat wasjes draaien. Ook hebben ze hier een zwembad, dus we hebben even heerlijk gezwommen met de kids die dat natuurlijk heerlijk vinden. Daarna douchen, en lekker even buiten zitten om na het wassen en eten de kindjes naar bed te brengen. Die hebben nog weer een hele tijd liggen klooien met elkaar, wat ze allemaal doen weet ik niet, maar ze hebben het wel naar hun zin samen. Wordt nog best lastig denk ik om ze thuis weer apart te krijgen, want ook s nachts liggen ze wel tegen elkaar aan.

image   image

Wij zitten nu nog buiten om uit te zoeken waar we morgen precies heengaan, en waar we kunnen tanken en boodschappen doen. We gaan in ieder geval richting Lake Tahoe, wat ook weer prachtig schijnt te zijn. Dikke kus van ons!

1. Joop:
    16 juni 2015
    Goedemorgen vanuit simpel zonnig Italië. Wij zitten nu kwart voor 10 aan het ontbijt. Wat een weidseheid daar zeg schitterend .heerlijk dat de kinderen het ook naar hun zin hebben. Geniet fijn verder. Wij zijn elke morgen weer benieuwd naar volgende verhalen. Liefs van ons xxx
  2. Olink:
    16 juni 2015
    Goedemorgen vanuit een fris Nederland. Morgen wordt het 23 graden , de warmste dag van de week.
    Gewoon een dag om lekker in de tuin te werken. Ik heb n.l. nog vakantie!!
    Leuke en mooie foto's Nikje. Het is alleen altijd jammer dat wat je ziet nooit op een foto kunt overbrengen
    Thomas heft ook meerdere foto's van vergezichten in Italie en Corsica gemaakt. Mooi hoor, maar de werkelijkheid is toch altijd veel mooier. Maar desalnietemin is het iedere keer toch weer super genieten van jullie verhaal en foto's.
    De foto van Storm en Siri hand in hand is zo schattig. Even een moment voor onszelf, nu. Wij kinderen onder elkaar.
    Kan jullie dan wel missen hoor!!
    Vandaag voor het eerst weer gewerkt. Heeeeel rustig begonnen.
    Na mijn werk nog even bij de poesjes geweest. Beiden lagen naast elkaar, op de bank. En vooral, niet op het kleed. Sambal spinnen als een gek en Muppit moest ik aanraken want anders was het hem volledig ontgaan dat ik er was.
    Lieve schatten, dikke kus van ons.
  3. Irma:
    17 juni 2015
    Goedemorgen vanuit een redelijk zonnig Nederland. Het mag toch nu langzamerhand wel eens gaan komen die 25 graden ik ben er wel aan toe! Wat heerlijk dat jullie zo genieten en de kids lekker met elkaar spelen, lekker giebelen en keten met elkaar hier kun je toch allen maar intens van genieten en van smelten!Leuk om die fases in kinderlevens te volgen en te zien.
    Wat die steak betreft al kost die een godsvermogen als het maar lekker was moet kunnen af en toe of niet? Poesjes gaat heel goed gaan naar buiten Muppet heeft al een poos bij mij in de tuin gelegen en Sambal laat zich heerlijk over het hele lijf aaien en en gaat daarvoor op haar rug liggen dus dat zit wel goed. Ben blij dat ze dit heerlijk vind betekend dat ze me ook vertrouwd. Ik heb geprobeerd een foto te uploaden maar dat lukt helaas niet.Geniet nog wel volle teugen van jullie heerlijke vakantie dikke zoen van de buurtjes.