Dag 6 en 7: strand en een krokodil

26 juli 2017 - Tulum, Mexico

Na zo n dag bij de tempels waren we echt toe aan 2 dagen even niks doen :) zowel gisteren als vandaag heerlijk aan het strand gelegen. Gisteren met een opblaaskrokodil de zee in zodat de hepies ook daaraan hangend wat verder de zee in kunnen. Het zijn namelijk geen enorme helden in de zee en gillen om alles wat ze voelen. Maar op deze manier vonden ze het leuk en hebben ze zowaar een schildpad gezien hangend aan een opblaaskrokodil... Die schildpad zal wel gedacht hebben, huh? Heerlijk dobberend hebben we een hele tijd naar de schildpad gekeken die onder ons aan het eten was en af en toe omhoog kwam.

DA60D02C-0161-409A-BD7A-8EE7EA9AE05D   98244D2D-D839-419D-954D-5CA15B049B37

Ik ging aan het eind van de dag ook nog even snorkelen en zag op een gegeven moment echt een grote schildpad. Ik in volle vaart erachteraan maar na meerdere snorkelaars voorbij gescheurd te zijn heb ik toch maar de achtervolging afgebroken. Inmiddels al een behoorlijk stuk verwijderd van ons zitje, dus weer terug. Terwijl ik nog een schildpad zag voelde ik ineens wat kouds op mijn been. Het bleek dus als een gek te regenen en te waaien. Heel vreemd want daar merk je op de druppels na dus helemaal niks van.  Maar goed dus in de regen in volle vaart weer terug naar het strand waar inmiddels iedereen verregend en nat zijn spullen stond af te drogen. En net zo snel als het kwam, was het ook weer weg en was het weer strakblauw.

Vandaag ook aan het strand gelegen maar nu zonder krokodil.  Die moest voor straf thuisblijven tegen groot protest van de hepies.  Tegen ieders verwachting in, wilde Siri ineens mee snorkelen. Dus met mams de zee in en hand in hand rustig een stuk door zee gesnorkeld. Ze vond het prachtig en heeft hopelijk nu de smaak te pakken.

Daarna nog over het strand naar Akumal gelopen om te pinnen (tegen een belachelijke prijs, maar je moet wat). Nog een hoed voor mams gekocht en toen weer terug.

6549D12C-07C1-493B-87FE-1AB80E5108E5   AEB64393-03A0-43DF-B560-028494CE8194

Kortom lekker relaxed en prachtig weer. De zonnebrand giert er doorheen en zelfs met factor 50 verbrand mammie.  De kindjes hebben gelukkig hun uv shirts maar ook zij zijn al lekker bruin. Morgen waarschijnlijk richting een apenopvang hier vlak in de buurt. Schijnt heel leuk te zijn en weer even een leuke onderbreking van al dat gehang.

1. Annemiek flipse:
    27 juli 2017
    Hallo kids, ook ik lees de geweldige verhalen hoor, alleen schrijf tot nu toe niets terug,
    super echt top, Klein vraagje, wat eet SIRi aan tafel, Nep of echt????

Nog heel veel plezier gewenst.
  2. Nikki:
    28 juli 2017
    Hallo allemaal, dank voor al jullie berichtjes. Want ook al zitten we hier in een subtropische omgeving, het is ook leuk om wat van huis te horen.
    @Annemiek: siri heeft daat een hele kleine mini octopus in handen. Die lagen als eten ergens op een schaal, en ik had er voor de gein een op Storm zijn bord gelegd. Wij natuurlijk geintjes maken dat ze dat moesten opeten, alleen was Annie echt zo dapper om een tentakel eraf te happen en te proeven. Ze riep nog:"nou smaakt nergens naar hoor..." terwijl wij met open mond zaten te kijken :)
  3. Ank:
    28 juli 2017
    Geweldig wat dapper, lachen......
    Nou jullie nog met foto graag.
    Vandaag weer drukke dag op de zaak. we blijven bezig.
    Nu aan de strijk en tv kijken.
    Fijne dag verder. Groet van ons uit Epe