Weer thuis

12 augustus 2017 - Doesburg, Nederland

He he we zijn er weer...

Goed gisteren (of eigenlijk voor ons eergisteren) zijn we begonnen aan de terugreis. Eerst de ochtend nog even heerlijk ontbeten in Mexico en daarna nog in het zwembad hangen. Lekker weer dus nog volop genieten. Rond een uur of 12 eruit, douchen en de laatste spullen in de koffers proppen. Dan de kamer uit, en nog de laatste lunch.

Om 14:20 werden we opgehaald voor het vliegveld in ons privé busje. Wat een beetje vreemd was, aangezien er net daarvan een enorme grote blauwe TUI bus kwam aanrijden, en waarvan wij dachten dat we daarin moesten. Niet dus, de fam Flipse zat privé... (heerlijk rustig en zonder tussenstops naar het vliegveld).

Op het vliegveld ingecheckt en wat gaan drinken. We schrokken nogal van de prijzen, jeetje mina wat is alles daar duur. Maar ja in Cancun is het natuurlijk en en al Amerikaan, en die betalen gewoon alles, waardoor inmiddels alle prijzen behoorlijk uit proporties zijn. Eindelijk een Corona gedronken (want die hadden ze dus niet op het resort) en om 18:20 het vliegtuig in.

IMG_6494

De terugreis in gelukkig een uurtje korter, dus maar 10 uur vliegen. De hepies mochten 1 film kijken, en toen ging het schermpje uit. Ik zat tussen Storm en Siri in en die kleine sliep vrij snel. Storm kon helaas zijn draai niet vinden, waardoor mammie dus ook niet kon slapen. Goed ik heb uiteindelijk misschien een half uur geslapen, en Storm wel iets langer. Pieter ook nog wel iets, en gelukkig maar want hij moest nog naar huis rijden.

Op Frankfurt werden we opgewacht door Opa Arjan die ons naar de garage bracht waar de passat stond te wachten. De spullen overgeladen en met een backup richting NL gereden. Het was helaas heel druk, waardoor het wat minder snel ging dan gedacht. Hierdoor leek het ons maar slimmer om niet eerst naar huis te rijden, maar om eerst Max op te halen (die was namelijk ook op vakantie). Halverwege dus gedag gezegd tegen opa en wij op naar Alphen naar dikke Max.

Eenmaal aangekomen bij het exclusieve kattenhotel, waren wij vol verwachting van die dikke. Zou hij chagrijnig zijn of juist blij, je weet maar nooit. Goed die mevrouw was maar aan het zoeken en zoeken, tot ik op een gegeven moment ook moest helpen zoeken. Mja, jullie raden het wellicht al.....er was dus geen Max!!!!

Mammie een kleine hartverzakking, en pappie bijna een woedeaanval. Het bleek dus dat er vlak voor ons ook mensen hun kat hadden opgehaald, die blijkbaar nogal leek op Max. In mijn ogen niet, maar blijkbaar in de ogen van die mensen en het hotel wel. Max was dus meegegeven aan andere mensen en Muis zat nog in de opvang (ik denk niet dat Muis ooit over die schok heen komt dat hij gewoon is achtergelaten). De mevrouw van de opvang is meteen gaan bellen en uiteindelijk bleek inderdaad dat ze de verkeerde kat hadden.... joh..

Afgesproken dat we halverwege Alphen en Druten elkaar zouden ontmoeten incl de mevrouw van de opvang om katten uit te wisselen. Op het parkeerterrein van het Wok centrum hadden we dan eindelijk Max in het bakje zitten en konden we naar huis. Hij was eerst woest in zijn bakje, maar kwam al snel tot rust om na wat gesnuffeld te hebben aan mijn hand diep tevreden te gaan liggen (en dat gebeurt niet vaak als Max in een auto zit).

Rond 8 uur waren we thuis, eindelijk! Spullen eruit, en 2 hele blije katten (alleen niet zozeer met elkaar maar ja). Nog een drankje gedaan met Opa en Oma en daarna de hepies naar bed. Ik zat zelf om 12:00 nog klaarwakker beneden ondanks dat ik eigenlijk niet geslapen had sinds anderhalve dag. Toch maar rond 13:00 naar bed gegaan, om toch als een blok in slaap te vallen. Rond 10:30 vanmorgen werd ik wakker om nog het hele huis in diepe rust aan te treffen. Het liefste had ik me ook nog omgedraaid, maar ja, je moet toch in het ritme komen.

IMG_0166

Vandaag lekker rustig aan gedaan, en de rotzooi grotendeels opgeruimd. De wasmachine draait volop en er staan overal koffers. De katten lopen de hele dag achter ons aan en vanavond hebben we nog een hapje gegeten.  Hopelijk komen we een beetje snel in het ritme en hebben we geen enorme jetlag. En anders zien we het wel, morgen eerst maar genieten van de laatste vrije dag. Met heerlijk Nederlands weer........

1. Irma:
    12 augustus 2017
    Wat fijn dat jullie weer thuis zijn, genoten van de reisverhalen. Als ik naar de foto van Max kijk dan heeft hij nu pas 3 weken vakantie languit voor het raam. Wat een relaxte kat zeg.. of bekaf van het exclusieve kattenhotel. Geniet nog lekker van jullie weekend en kom langzaam weer in het Hollandse ritme.