Dag 15 tm 18: krabben, Stonehenge en schooltassen

6 augustus 2018 - Landford, Verenigd Koninkrijk

Afgelopen vrijdag was onze laatste volle dag in Combe Martin, die we relaxed wilde doorbrengen deels op de camping en deels op het strand. We wilde nog even Siri haar verband eraf knippen, alleen bleek dat met onze grote schaar wat lastig. Pieter besloot daarom bij de drogist voor zo’n speciale schaar te kijken. Die bleken ze niet te hebben, en bij de huisarts wilden ze niet helpen. Hij is toen doorgereden naar het ziekenhuis, want tja het gips lag al wel deels open. Na heeeeeel lang gewacht te hebben zei de arts dat hij niet kon helpen. Hij wilde een doktersverklaring zien dat het eraf mag, en die hebben we natuurlijk niet. Nadat mijn man de beste dokter in gedachten wel had kunnen wurgen, wist ook hij dat je dan gewoon stomweg uitgelult bent. Kortom het gips zit er nog op, en we hebben de open plekken weer proffesorisch vastgezet.‘

Goed de dag op het strand werd door dit hele avontuur wat ingekort, waardoor de koelbox en bolderkar konden achterblijven. Gewapend met wat schepjes, het net en wat drinken zijn we naar het strand gegaan. Daar nog een speciale krabbenhengeltje gekocht en bij een poeltje gaan zitten. Vervolgens met een steen een slak van de stenen afgeramd en als aas gebruikt (dit schijn ik vroeger ook gedaan te hebben, alleen kwam nu toch wel het ahhhh wat zielig gevoel om de hoek kijken wat ik toen niet had). Maar effin, hengel het water in en verdomd binnen 1 min een krab eraan. Hangend aan het aas het water uitgetild en in de emmer gedaan. In vlot tempo hadden we dan ook een aantal krabben incl een paar garnalen in de emmers zitten. Storm vong het fantastisch en Annie zat stiekem in alle rust de chips op te eten die ook mee waren. Na het krabvissen naar een restaurant gelopen waar we heerlijk buiten hebben gezeten en hebben gegeten.

DB310A10-AF00-47A4-BEFE-46E56F075F87   98A34F2A-8476-4411-96FD-DE17C212868D

De volgende dag de rotzooi opgeruimd en richting de nieuwe camping Green Hill Farm Camping gereden. Daar kwamen we rond 15:30 aan en hebben we als inmiddels volleerd campeerders in alle rust de voortent opgezet. Omdat het hier zo warm is hebben we de voorkant eruit gelaten zodat we alleen een luifel hebben. De kinderen hebben hier een soort walhalla met speeltuin incl kabelbaan (om die reden zijn we wel blij dat Siri haar gips er nog omzit) maar we staan hier wel vrij dicht op elkaar. Toen we s avonds ook nog allemaal harde muziek hoorden en via de microfoon een meneer hoorde schreeuwen waren we toch wel even bang dat we een niet zo’n fijne camping hadden.

4E47BC54-8B26-42B8-AEAD-A1ECAF25C7F4

De volgende ochtend redelijk op tijd eruit en hier op de camping wat ontbijt gehaald. Daarna richting Stonehenge wat dat is een van de redenen dat we hier staan. Je ziet het vanaf de weg al staan maar eer dat je er bent, ben je wel even verder. De auto geparkeerd en de kaartjes gehaald met onze English Heritage kaart. Daarna vol goede moed gaan lopen in zo’n 30 graden, pffffff. Jullie kunnen je voorstellen hoe Siri dan rondloopt ...

Eenmaal aangekomen bij de stenen is het toch wel indrukwekkend hoor. Het hele verhaal er omheen incl de stenen zelf, ook de kindjes vonden het wel erg leuk om te zien. Om Siri de terugweg te besparen zijn we met de bus weer terug gegaan. Daar nog even langs de shop, waar je of je wilt of niet doorheen wordt geleid. Vervolgens nog wat drinken, want ook daar ben je tegen die tijd wel aan toe. Vervolgens terug naar de camping om daar nog wat te drinken.

FCD2F284-26C0-4EC8-B817-A7B6E9F8D1A5

S’ avonds zouden we gaan eten in een van de pubs hier. De een kon je bereiken door door het New Forest te lopen, dus dat leek ons wel wat (alsof we nog niet genoeg gelopen hadden die dag). Uiteindelijk een uitgang gevonden bij de camping om meteen in een prachtig wijds landschap te staan met ook meteen wilde paarden. Daar begonnen we aan onze tocht, van wat ze hadden gezegd, ongeveer een half uurtje. Na een 10 min lopen zagen we zowel voor als achter alleen nog gras met bomen en af en toe een paard. Een pad was niet echt te ontdekken, en ik moet zeggen ik had er toch een beetje een hard hoofd in. Maar waar zouden we zijn zonder Google maps ...

776DE54D-03C5-46E9-9139-8CEB5E2BDA79

Uiteindelijk na zo’n 40 min zagen we ook andere mensen lopen. Daar gevraagd waar de pub was, en we waren vlakbij. Eenmaal aangekomen was het al wel rustig, en toen we naar binnen liepen om te vragen of we konden eten, snapte we waarom. Ze serveren namelijk elke avond eten behalve de zondag....sta je dan met je goeie gedrag. Eerst maar een drankje genomen om de teleurstelling enigszins te verwerken. Bij navraag bleek ook nog eens dat alle taxi’s of vol zaten of niet reden. Mja dus eigenlijk konden we weer terug gaan lopen...

De jongen aan de bar vond het echter zo sneu voor ons, dat hij aanbood ons weg te brengen naar een andere pub. Superaardig, en toch ook wel een beetje een redder in nood.

Goed uiteindelijk dus bij een andere pub belandt waar we nog heerlijk hebben gegeten. Bij die andere pub hebben we voor dinsdag een tafel gereserveerd dus dan maken we nog een keertje de tocht langs de paarden.

Vandaag zijn we naar Salisbury geweest. Na een broodje op de camping in de auto en richting het oude centrum gereden. Als eerste naar de kathedraal gelopen die heel mooi op een veld ligt in het oude deel. Een enorme kathedraal en echt heel erg mooi van binnen. Ook de kindjes vinden dit soort dingen met een verhaal er omheen wel leuk om te doen, dus dat scheelt. Na de broodnodige cultuur, was het dan wel tijd voor een ijsje. Daarna nog wat winkels in (vindt mama leuk) om daar weer uit te komen met 2 nieuwe schooltassen voor de hepies (vindt mama stiekem ook leuk). Al met al een mooie stad, waar je met die 2 hepies niet te lang kan rondlopen zonder dat ze er klaar mee zijn.

013D0372-CC0D-41A8-BE4F-AD7FAC1F2119  98AE9568-5906-4863-BF5A-3D394A766094

Inmiddels zitten we op de camping met de BBQ aan. De maïskolven en de aardappel liggen er nu op, dus we kunnen met 10 min eten. De kindjes kunnen dan op tijd naar bed, want dat kan echt geen kwaad.