Dag 9, 10 en 11: de wissel, poeltjes en dino’s

30 juli 2018 - Combe Martin, Verenigd Koninkrijk

Op zaterdag zijn we vertrokken vanuit Cornwall en richting Devon gegaan. Het was een 3 uur rijden en we gingen om 11:00 weg. Onderweg wat file gehad maar verder een goede reis gehad. Het einde had alleen wat weg van een dag uit de cursus omgaan met teleurstellingen. Zo is de eindtijd meerdere malen omhoog gesprongen omdat ik een andere route koos dan de navigatie, en bleek de A39 eerst een tweebaans weg om vervolgens over te gaan in een weg iets breder dan de geitenpaden die we eerder wel eens hadden. Ook op de site van de camping stond dat ondanks dat Devon bekend staat om zijn smalle wegen, de camping goed bereikbaar is dmv goed begaanbare wegen...wat daar dan de definitie van is vragen wij ons af. Maar goed, uiteindelijk heeft mijn man de cursus succesvol afgelegd zonder hysterisch weg te lopen.

De camping zelf is prachtig, we hebben een mooie ruime plek omringd door groene heuvels en met het geblaat van schapen op de achtergrond. Enige nadeel is dat we een behoorlijk eind moeten lopen naar de wc’s maar ja, je kan niet alles hebben. Verder zitten we op loopafstand van het strand en het dorp, ideaal.

EEC1D096-5D78-45F2-89E1-F24DC1745C43  E9F25051-BB64-4E1A-A32E-710EC5C577ED

Op zaterdag hier de caravan neergezet met de voortent, gelukkig nog terwijl het droog was. Het weer is momenteel even wat minder met veel regen. ‘S avonds hier op de camping een pizza gehaald en de familie op tijd naar bed. Gisteren zijn we richting Infracombe gegaan om daar even rond te kijken. We hebben een echt Engels ontbijt genomen incl worstjes en witte bonen in tomatensaus. Een behoorlijke dieptebom...daarna nog even rondgelopen en geld gehaald om daarna nog boodschappen te doen.

Op de camping terug hebben we de boodschappen opgeruimd en zijn we richting strand gelopen incl netjes en een emmer. Het strand hier is een soort inham met overal rotsen en daardoor ook poeltjes. De hepies hebben driftig rondgeschept maar helaas zat er niet veel leven in. Denk dat het komt omdat het bijna vloed was. Neemt niet weg dat ze het heerlijk vonden.

Na het scheppen hebben we nog wat gedronken bij een van de pubs, die vanwege een soort event door al het eten heen was. Daardoor bij een andere pub gaan zitten om daar ook wat te eten. Terwijl wij heerlijk met uitzicht op zee van een drankje genoten, zaten de hepies op het strand nog te spelen. Dat is toch wel op en top ontspannen hoor. Zal maar niet zeggen wat ik gegeten heb want dat is denk ik wel te raden...

5BAF5070-2DAF-4042-AF90-04EB6478B038  EC5719E3-ADC5-45D7-8B88-D383E56C4AAF

Vanmorgen werd Annie om 9:15 wakker....blijkbaar doet de zeelucht ze goed. De dag begon nog met wat regen maar het waren echt buien en de temperatuur is heerlijk. Voor vandaag stond het dinopark op de agenda. Ligt hier 5 min vandaan, dus ideaal. Rond 12:00 waren we daar en hebben we van alles bekeken. Naast de dino’s hadden ze ook allerlei wilde dieren, zoals apen, wolven en leeuwen. Verder stonden er tussen het groen op allerlei plekken grote dino’s verstopt, waarvan sommige bewogen en geluid maakten. Al met al hebben we een gezellige dag gehad en gingen we rond 5 uur weer naar huis.

05B0F992-4C71-4EF8-8407-59FA8E310B29  5959FB83-D099-4F27-A8A5-5CC61D2D9166

Inmiddels hebben we net de kip tandoori op (die is gewoon meegegaan naar Engeland) en zijn de kindjes aan het spelen met de buurkinderen. Grappig om te zien hoe dat gewoon tegen elkaar aan kletst in 2 verschillende talen. Mijn dochter roept gewoon me i.p.v. ik in een zin, en verwacht dan dat de ander het snapt. Storm redt zichzelf al wel aardig moet ik zeggen. Zo maar weer op tijd naar bed want dat kan geen kwaad.

1. Arjan:
    31 juli 2018
    Aan de foto's te zien is het echt Engeland. Voor de kinderen genoeg te beleven en zelfs rust momenten voor paps en mams. Blijft geweldig om zo op afstand wat mee te kijken. Veel plezier en geniet
  2. Joop:
    31 juli 2018
    Het is net of we zelf op vakantie zijn. We leven gewoon mee en zien steeds weer nieuwe belevingen.
    Bevalt de caravan jullie goed.
    Voor herhaling vatbaar?
    Helaas soms regen, maar een hitte golf is ook niet alles.
    Doe de kinderen de groeten.
    En Nikki, volgens mij pakt Pieter die smalle weggetjes expres, om indruk te maken.
    Heeft hij van zijn moeder.
    Groetjes en geniet nog maar lekker

Geniet nog maar lekker