Dag 12, 13 en 14: kasteel, poeltjes en een boottocht

2 augustus 2018 - Combe Martin, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag hadden we een heerlijk relaxte dag op en rond de camping. Het weer was gelukkig weer heerlijk, dus lekker in het zonnetje rondspatsen. Eerst op de camping geklooid, wat wasgoed er doorheen gedraaid, en daarna rond 3 uur naar het strand. Het was op dat moment eb, en dat betekent hier dat de zee echt wel een paar honderd meter lager staat, ongelofelijk wat het verschil is. Overal poeltjes om in rond te kijken en er loopt ook een heel pad langs de kust, met daaraan ook poeltjes maar ook een paar grotten. Echt prachtig om te zien en zo enorm anders als de stranden bij ons met het liefelijke duinenlandschap.

858AD3A0-1983-4FDB-A325-5AE2BD8DC34F  D5401B96-2C7C-41CB-BE0D-D1C4699D0502

Na het rondstruinen hebben we nog in de zon een drankje genomen terwijl de hepies op het strand speelden. Omdat het eten hier de laatste keer niet geweldig was zijn we bij de andere pub gaan eten. Daar zit je op de eerste verdieping en kijk je uit op de zee. In eerste instantie geen tafel aan het raam maar al snel kwam er een vrij en zaten we toch bij het raam. Heerlijk gegeten en volgegeten zijn we dan ook richting camping gelopen waar de hepies meteen naar bed moesten.

4415CAF3-FA38-45A4-831D-55A10F8048A3

Gisteren stond het Watermouth Castle op de agenda. Dat is een kasteel hier 5 min vandaan dat ze hebben omgebouwd tot een bezienswaardigheid incl allemaal attracties. In het kasteel stonden allemaal speelapparaten en gokapparaten van vroeger en allerlei andere curiosa. In het land er omheen hebben ze een heel attractiepark gebouwd incl rodelbaan, waterbaan, kabouterland etc. Het was echt gericht op kleinere kinderen dus ideaal voor de hepies. Ze vonden het dan ook prachtig en hebben volgens mij genoten.

A3EC5AA8-18A4-4E05-8992-42567B3889A9  485E5546-EBE4-491A-B610-522B94E90CD1

Rond 5 uur weer terug op de camping om nog een drankje te doen in de zon. Daarna om omelet gemaakt gevuld met van alles met een broodje en wat sla. Heerlijk ontspannen in ieder geval.

Vandaag zijn we richting Infracombe gegaan voor een boottocht. Eerst even heerlijk gebruncht in een typisch Engels tentje om vervolgens in de haven de tickets op te halen. Om 13:30 vertrok de boot voor een tocht van 1,5 uur. Na reeds 10 min zagen we al wat albatrossen vliegen, om 5 minuten later ook al wat tuimelaar te zien. Het waren er maar een paar, en we konden alleen af en toe een vinnetje zien, maar toch. Toch maar even mooi gezien.

F5FA0CD3-BA0C-49DD-B17A-D657776D2C28  9B30AF2F-75AA-417C-A3C7-554E8F5A5725

Na een tijdje varen kwamen we bij wat rotsen uit waar zo’n 5 zeehonden lagen. Ook in het water kon je wat kopjes heen en weer zien dobberen, altijd leuk. Op de terugweg gingen we dicht langs de kust en kregen we uitleg over van alles en nog wat. Leuk om de kust nu van een andere kant te zien en minstens zo indrukwekkend. Blijkt ook dat er in deze baai het op een na hoogste eb en vloed verschil ter wereld is met maar liefst 9 meter verschil tussen eb en vloed. Met eb ziet de kust er dan ook heel anders uit als met vloed.

Na de boottocht nog wat gedronken en na een snelle boodschap weer naar de camping. Hier nog een drankje gedaan en gebarbequed, natuurlijk incl maïskolf en gepofte aardappel. Morgen is het hier de laatste volle dag en dan zaterdag weer richting de laatste camping. Nu nog lekker buiten zitten met een kaarsje en met het geblaat van de schapen op de achtergrond.

1. Arjan:
    3 augustus 2018
    Goed weer, mooi kasteel, boottocht en een foto van kinderarbeid(water halen). Heerlijk allemaal. Een actieve vakantie met momenten van heerlijk niets doen. Ik zie dat het gips bij Siri haar arm er nog steeds om zit. Gaat dat goed?
  2. Thom en Mieke:
    4 augustus 2018
    Lief kwartet
    Je begrijpt het water loopt paps door de mond bij al die kust- en kasteelverhalen; good old England op haar best. Na een wat stroef begin met de wolken werd alles zo toch nog mooi. En…het wordt natuurlijk beter want daar hoog in het New Forest, het gebied waar vroeger alleen de koning mocht jagen, worden fikse temperaturen aangekondigd. Zo kunnen jullie vast wennen aan de Sahara-hitte hier, die maar niet ophoudt.
    Op welke camping staan jullie? Green Hill of Hill Farm?
    Geniet van de wilde paarden en Stonehenge, als je dat redt. Salisbury is een mooi plaats, waar wij ooit in een achterafkamer van de pub moesten eten omdat jij nog te jong was Nikki voor het dranklokaal…How time flies!
    De heepies zijn toch maar bevoorrecht om zoveel te kunnen zien.
    Vanonder the Apple Tree ( de enige plek waar je ’s morgens nog kunt vertoeven) een dikke kus van ons en we lezen elk verslag met grote aaandacht en een smile van geluk
    Paps en Mams