Dag 4 en 5: boodschappen en Pendennis

24 juli 2018 - Cornwall, Verenigd Koninkrijk

Gisteren na een heerlijk broodje ei (hier gehaald op de camping) op weg gegaan voor de broodnodige boodschappen. We moeten daarvoor naar St Austell zo’n 20 min hier vandaan. Bij een enorme winkel waar je eerst doelloos door alle gangpaden loopt, uiteindelijk na lang zoeken alles gevonden. Vlees voor de BBQ, fruit, groenten, bier en cider voor mams. Waar we bij ons eigenlijk geen cider kennen, is het hier volop verkrijgbaar in alle soorten en maten.  Kortom 6 verschillende soorten mee om te proeven :)

Na de boodschap toch ook maar meteen ergens heen gereden om te tanken, want zuipen doet die Tiguan wel met de caravan erachter. Daarna weer terug naar de camping om de rotzooi uit te laden. Hierna nog voor heel even naar het zwembad hier want daar zaten 2 kindjes toch wel heel erg op te wachten. Nog heerlijk een uur in het zwembad gespeeld met een af en toe doorkomend zonnetje. Daarna meteen gedouched om vervolgens aan de eerste BBQ van deze vakantie te beginnen.  Heerlijk een maïskolf op de BBQ en een gepofte aardappel. Wat tomaat met mozerella en wat lekkere stukjes vlees, kan slechter.

Na het eten mochten de hepies nog even spelen in de speeltuin met de 2 andere Nederlandse kindjes hier op de camping. Als dan de tijd aanbreekt om te gaan slapen, dan hebben ze daar dan ook niet veel zin in. Ondanks dat je denkt dat ze moeten omvallen na een redelijk slaaptekort, houden ze het verdomd lang vol. Keten met zn tweeen in bed tot het punt dat het niet meer leuk is. Ik geloof dat ze om 10:30 in slaap vielen ....

Vanmorgen sliep de hele familie dan ook nog om 8:30. Ik ben gaan douchen en toen ik terugkwam sliep Storm nog steeds. Annie was al wel volop wakker dus die was met 2 min aangekleed en was toe aan ontbijt. Dus broodjes gesmeerd, eieren gebakken, eitje gekookt en een kopje thee erbij. We zijn toch bijna net echte campeerders.

Voor vandaag stond het kasteel Pendennis op de agenda op een 45 min rijden hier vandaan.  Daar aangekomen bleek het meer een klein fort te zijn met een heel terrein er omheen i.p.v. een echt kasteel. Overal stonden kanonnen en er waren tunnels waarmee je naar een van de grootste kanonnen kon komen. Zowaar nog regen gehad terwijl we daar liepen, maar gelukkig lagen onze regenjassen nog in de auto....

976FDFF2-5A1C-40F5-85A8-4999111A24D5  F3D91616-7412-4FD2-A556-80A0FF335F84

Hoogtepunt was, op een nepkanon na dat ze zelf konden ‘afschieten’, een van de kanonnen die ze nog echt afschieten. Hepies vonden het redelijk indrukwekkend en ook een beetje eng. Hierna richting huis gegaan om nog even op de camping te kunnen zitten. Het eerste stuK gaat via gewone normale wegen maar op het eind heeft de navigatie er een sport van gemaakt de meest smalle weggetjes uit te zoeken. En met smal bedoel ik echt weggetjes waar we zelf net kunnen rijden. Als je een tegenligger tegenkomt, dan moet een van de twee in de achteruit tot er een inham is. Kortom ietwat spannend rijden noemen ze dat..

2CD795BA-11D3-4838-8088-9D54A2CDED41

Op de camping aangekomen hebben de kindjes nog gespeeld en daarna gegeten. Nu na de spaghetti liggen ze weer op bed. Nu iets eerder dan normaal en onder de regel dat als ze vanavond weer klooien, ze er morgen een uur eerder inliggen. Wij zijn heel benieuwd.....

Wij zitten buiten met een vest aan want het koelt flink af. We worden omringd door dezelfde tenten, waar in sommige de Engelse tv lekker hard in de tent staat te loeien. Gezellig joh Camperen. En ach het duurt niet lang voordat we i.p.v. de tv weer het gesnurk van de verschillende buurmannen horen

1. Arjan:
    25 juli 2018
    Het ziet er indrukwekkend uit bij al die kanonnen. Die Tiguan lust hem wel, gelukkig zit er een pas bij. Kamperen blijft een uitdaging, geniet lekker en veel plezier.
  2. Thom en Mieke:
    26 juli 2018
    Hallo lieve (klein)kinderen.
    Altijd goed om te horen dat jullie het naar de zin hebben. De pitch ziet er prima uit en de temperatuur is volgens ons goed voor actie en beweging.
    Dit in tegenstelling tot hier, schroeiende temperaturen die de maag, de slaap en de activiteit behoorlijk aantasten. Net met Skye even weggeweest, in de schaduw van het bos nog 34 graden. Je begrijpt, ik ben overgegaan naar de 80+-mode. (Je hoort mam zeggen: daar zit je toch altijd in…}
    Houdt Siri zich een beetje aan de raadgevingen van de dokter? En The Captain? Heeft-ie voetbal-maatjes gevonden.
    Als ik jullie lees komen voor mij en mams oude herinneringen op. Gorran Haven- vergeet niet voor old times sake een pint/cider te pakken bij het Llawnroc (Cornwall) hotel.
    Er is keuze genoeg, Newquay, St.Ives en kleine strandje liggen op niet te gekke afstanden.
    Geniet, want dan doen wij dat ook.
    Nog even en dan hop richting Noordwest-Devon.
    Nogmaals enjoy the good life.
    Dikke kus van Mams en Paps (die een gevoel van jaloezie nauwelijks kan onderdrukken.)