Daar zijn we weer

19 juli 2025 - Port Crescent, Washington, Verenigde Staten

Even terug denken hoor hoe het ook al weer ging. Maar woensdag zijn we richting Schiphol gegaan. Op een keurig tijdstip van 10:00 gingen we weg, waardoor we nog alle tijd en rust hadden om de laatste spullen te pakken en rustig richting Schiphol te rijden. Daar ging alles ook heel soepel, dus al met al geen klagen.

IMG_4712

De vlucht duurde 9 uur en is soepel verlopen. Ook in Canada aangekomen ging alles goed en zijn we met de shuttlebus richting het hotel gegaan. Hier hadden we een kamer gekregen met een upgrade (zeiden ze) maar dat bleek een groot bed te zijn met een bank in de kamer. Onze eerste vraag was, en waar liggen de kinderen dan? Die zouden dan op het sofabed moeten, nou sorry daar zijn ze inmiddels iets te groot voor. Dus op naar een kamer met 2 queensize bedden, wat ook al krap is met 4 niet al te kleine mensen, maar goed. Om ruzië en irritatie te voorkomen lag ik bij Siri en Storm bij Pieter. Maar goed, echt lekker slapen doe je toch niet aangezien het hier 9 uur vroeger is. We hebben het gered tot de volgende ochtend en hebben lekker ontbeten bij het restaurant naast het hotel.

IMG_4717

Om 11 uur hadden we afgesproken om de camper op te halen maar aangezien we al om 8 uur aan het ontbijt zaten, zijn we wat eerder die kant op gegaan. Rond 10:15 waren we bij Canadream waar we de camper hebben gehuurd, en het was nog heerlijk rustig. Ze wilde ons dan ook wel direct helpen en het gevolg was dat we om 11:15 al klaar waren en weg konden rijden. Dus op naar de Amerikaanse grens. 
 

IMG_4723

Mja daar liepen we eigenlijk tegen de eerste vertraging van deze reis op. Een hele rij voor de grens die tergend langzaam ging. Toen we er eenmaal waren, moesten we nog even een document laten regelen binnen, maar verder was het ook zo gepiept. Van de grens was de eerste stop een Walmart voor de enorme lijst aan boodschappen. Het bleek echter een Walmart te zijn waar niks geen vers spul te krijgen was, dus een andere supermarkt was sowieso nog nodig. Maar goed alsnog hebben we hier een godsvermogen uit weten te geven.

Na de Walmart dus op naar een andere, de Fred Meyer supermarkt, echt een geweldig mooie supermarkt met prachtig fruit en alles. Dus ook daar nog een vermogen uitgegeven en toen toch echt klaar om richting camping te gaan. Omdat het al het einde van de middag was, zijn we gestopt bij een Subway en hebben daar broodjes meegenomen.

De camping bleek ergens in de bossen te liggen waardoor we helaas niet meer in de zon konden zitten. Eenmaal aangekomen even snel alles uit de koffer gepakt en ook de boodschappen uitgepakt. Daarna het broodje gegeten, nog even een wandeling gemaakt en buiten een spelletje gespeeld. Daarna op tijd naar bed allemaal want de nacht ervoor was kort.

IMG_4725

Tja en toen midden in de nacht begon Pieter zich niet zo goed te voelen, met als gevolg dat hij de rest van de nacht heeft doorgebracht op het toilet. Gelukkig heb je die dan gewoon aan boord in zo’n camper. Gevolg was dat ik ook niet zo veel geslapen heeft, en ook de hepies meerdere keren wakker waren (zachtjes spugen is niet aan mijn man besteed zullen we maar zeggen…..).

De volgende ochtend hebben wij vast even wat dingen opgeruimd terwijl Pieter nog een beetje kon slapen nadat het wat rustiger was geworden in zijn maag. Om 11 uur toch maar langzaam gaan rijden want we hadden een wat langere reis voor de boeg. Eenmaal rijdend ging het langzaam aan steeds iets beter al was het nog niet fantastisch. Onderweg nog met een veerboot over en daarna nog een stuk gereden. 

IMG_4732

De camping waar we nu staan ligt pal aan zee, al is het vandaag winderig en koud. Neemt niet weg dat het uitzicht prachtig is. Morgenochtend gaan we orka’s kijken dus hopelijk is Pieter dan nog wat beter, want vandaag was nog niet veel. Nu snel naar bed en diep onder wol, want het is best frisjes hier.

IMG_4758

Foto’s

3 Reacties

  1. Ank:
    20 juli 2025
    Goedemorgen vanaf het water in de haven van Zoutkamp, wat alweer een belevenissen.
    Vervelend met Pieter... hopelijk snel weer opgeknapt. Heel veel plezier verder met z'n viertjes. Groetjes van Sjoerd en mij. Kus
  2. Mieke olink:
    20 juli 2025
    Hallo kinderen. Gaat het al wat beter met de chauffeur?? Hopelijk want anders is het natuurlijk niet goed. Neara en ik zijn vandaag naar Pannerden geweest. Nou dat was lachen. Het water vond ze doodeng. Op de terugreis begon het hevig te regenen. Ook vreselijk eng
    Het gekletter van die regen op de auto. Vreselijk. En zo zijn er nog een paar dingen. Kortom, ik heb nog een hoop te leren
    Alles verder goed hier. Geniet ervan en een dikke kus voor allen en kop op chauffeur!!!
  3. Ank:
    21 juli 2025
    Ha kids, gelukkig Pieter weer opgeknapt. Wat een leuke en mooie foto's.
    Ja golven en zo heen en weer pff. Wat is het toch leuk om jullie te volgen. Hopelijk wordt het iets warmer en droger. Vandaag maar weer eens iets aan het huishouden doen.
    Knuffel voor allemaal