Airboat en de keys

29 augustus 2022 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Goed we moesten om 10:30 bij de tour zijn voor de Everglades. Dus op tijd uit bed en een beetje opschieten. Inmiddels volledig geoefend maken we de camper klaar voor vertrek en gaan we richting Everglades City. Hier een combotour online geboekt bij Jungle Erv waar we op tijd zijn en nog even moeten wachten. We beginnen hier met een airboat tour door de mangroves heen. We zijn met z’n viertjes en gaan met captain Jack onderweg. Het eerste stuk even rustig richting de mangroves en dan als het kan het gas erop. De hepies zitten voor en vinden het prachtig. Gaaf om zo door de mangroves te varen en natuurlijk ook leuk als het lekker hard gaat ( en heerlijk verkoelend want het is wederom bloedheet).

78D0C18C-FFEE-4133-84F8-F5055F281BF0

Na deze tour moeten we ergens anders heen voor de andere tours. Daar aangekomen beginnen we met nog een airboat tour maar nu meer door het open water heen. Dit is het goeie oude Amerikaanse ragwerk dus we schieten over het water heen. We zien onderweg nog wat krokodillen en zijn met een half uur weer terug. Volgende op het programma is een buggy tour. Dit is een soort open wagen die heel hoog op de banden staat waardoor we er mee door het moeras kunnen. Het is maar een klein stukje maar leuk om te zien hoe het eruit ziet. Gelukkig is een deel door de schaduw want in zo’n open bakje ga je helemaal kapot.

C44576B4-944D-449C-9D26-1F5C8297B853

Hierna nog gekeken bij de alligator show en wat andere dieren en daarna door naar de camping. Die is maar 10 min rijden dus dat scheelt. We staan hier recht tegen het moeras aan en helemaal allleen. Dit in combinatie met wat knorrende geluiden uit het moeras zorgt toch voor wat spannende momenten. Storm kan vissen in het meertje waar meteen een drietal kleine krokodillen zijn kant op zwemt.

028E41CF-DA16-44CA-8AD0-E6AA206C41AE

Helaas begint het na een tijdje te regenen en kunnen we nog net onder de luifel zittend barbecueën. Nadat het langzaam donker wordt zijn we een soort zittend aas voor de muggen dus gaan we naar binnen zitten. Natuurlijk nog een spelletje doen en dan naar bed.

83B8F315-6CE9-4816-A9BA-1F101E8FEA32

De volgende dag gaan we richting de Keys naar het John Pennekamp State park. Na een eindeloze weg door de Everglades heen komen we op de weg terecht richting de Keys. Het park ligt vrij in het begin dus na wat boodschappen zijn we er vrij op tijd. De camper neerzetten, zorgen dat we recht staan, slide outs uit en alles aansluiten. Een routine die er inmiddels goed inzit.

We lopen naar de waterkant waar we wat eten halen van een foodtruck (voor een klein prijsje). Helaas begint het weer te regenen. Nadat het weer droog is gaan we richting camper om de zwemspullen aan te doen. De familie wil even afkoelen dus dan doen we dat maar. Helaas is het niet echt lekker weer en is de bodem hier steenachtig. Dit in combinatie met de borden die langs de waterkant staan zorgt ervoor dat we niet echt lekker ontspannen dobberen. We zijn er dan ook vrij snel weer uit.

2DACB1ED-F0C2-441B-B374-C6760BA9DC83

Even douchen en dan alles klaarmaken voor de bbq. Wederom direct aan het mangrovebos zitten we heerlijk te genieten van ons eten. Als het donker wordt dan moet je verplicht naar binnen want anders wordt je helemaal lekgestoken. Natuurlijk nog een spelletje (we spelen altijd hetzelfde spel, het Monopoly kaartspel) en weer naar bed. In de nacht regent het nog als een gek maar alles blijft droog.

50BCBFB4-3AB9-43B7-9607-B28C6BB946DB

Vanmorgen zijn we richting Key West gereden. Het weer was wel wat minder en onderweg hebben we een paar keer regen. Hier aangekomen eerst even Key West ingereden om te kijken. Helaas niet een heel goed idee met een camper van 10 meter.

Daarom toch maar naar de camping waar we nu een broodje zitten te eten. Storm en Pieter gaan nu even vissen en dan gaan we straks met de bus of taxi richting Key West. We hadden ook een golfkarretje kunnen huren maar voor $160 per dag werd ons dat toch net iets te gek. Het weer klaart nu weer op en ook de komende dagen schijnt het weer beter te worden.

0AC56F87-1FBB-444E-9BF3-BC3C9185ACE2

We hebben onze Miami dagen ingewisseld voor wat extra dagen hier want ik zag het niet zitten in deze hitte met de kids door Miami te lopen. We konden nog 2 dagen in Bahia Honda State Park boeken en eindigen in John Pennekamp park. Aangezien dit State parks zijn zijn de kosten voor 3 dagen gelijk aan 1 nacht op elke willekeurige andere camping. Doen we toch nog een beetje bezuinigen..

D91244FE-D729-4D7D-B835-BAD0945B9863

1. Annemiek flipse:
    30 augustus 2022
    De reis van jullie leven weer toch.
    Bedankt voor de mooie reis verslagen.
    Veel plezier nog gewenst.
    Groetjes Annemiek
  2. Arjan:
    1 september 2022
    Heerlijk om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Geniet nog van de laatste dagen. Gr Arjan