Lekker op het strand

27 augustus 2022 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Goed het vissen met de buurman is uiteindelijk niet doorgegaan en ik denk maar goed ook. Nadat de buurman had vertelt dat hij bij een vorige keer samen met een vriend een enorme haai voorbij zag zwemmen in het maanlicht, was Storm toch wat minder happig.  Wel heeft hij de kajak van de buurman mogen lenen waarmee hij op zee mocht vissen. Samen met een andere jongen heeft hij tips uitgewisseld en uiteindelijk heeft hij dan toch echt zijn eerste vis gevangen. Een kleine zee meeval waarmee je nog moet uitkijken vanwege giftige prikkels. Mams heeft de vis uiteindelijk met een shirt er omheen verwijderd en vrijgelaten. Kortom zoonlief was euphorisch…

63C57C87-6972-406A-AC1B-038618795471

Verder hebben we een heerlijke dag aan het strand gehad. Zoonlief aan het vissen en Annie dobberend op het strandbed op zee. Wel licht spastisch want ze was nog steeds als de dood voor pijlstaart roggen en andere dingen. Maar elke keer als je om je heen kijkt is het toch wel een prachtig plaatje. Aan het eind van de middag begin het weer wat te betrekken dus zijn we gaan douchen. Daarna zijn we richting restaurant gegaan 50 meter verderop. Hier hebben we lekker wat gegeten met zicht op zee. Na het eten zo het strand op om nog heerlijk langs de zee te lopen. Het is rond zonsondergang die we helaas niet goed zien vanwege wat bewolking, maar die wel zorgt voor de meest prachtige luchten.

56A5FD25-83BB-4F95-BE44-FD10A5FD44C6

Daarna de hepies in bed en zelf nog even heerlijk buiten zitten. Eindelijk is de temperatuur heerlijk door het windje en er zijn niet zoveel muggen. Althans dit denken we want de volgende ochtend blijken we lekgeprikt en jeukt het als een malle. Goed wel even lekker en gezellig zo buiten zitten met uitzicht op de nachtvissende buurman en het prachtige strand.

D53227B7-0A35-4350-B7AD-A8302DBECB27

Vanmorgen hebben we de boel weer ingepakt en hebben we ontbeten met de overgebleven pizza van Siri van de avond ervoor. Daarna onderweg richting Napels langs een prachtige route met de meest jaloersmakende huizen ooit. Nog gestopt bij een grote mall waar we nog wat hebben gewinkeld. Zoonlief nieuwe schoenen uitgekozen en Annie wat nieuwe sportkleding. Daarna door naar de Napels Pier die we volgens Google echt niet mogen missen.

254925BE-DCA5-43CE-ABF8-9F9164CBF05D

Eenmaal aangekomen zijn we eigenlijk aan het kijken wat hier nu zo bijzonder is. Het blijkt een lange houten pier te zijn waar vooral vissers op staan. Jullie kunnen wel raden wie dit wel leuk vindt… gelukkig kan je middenop ook een ijsje halen waardoor die andere ook blij is. Na even bij de vissers gekeken te hebben gaan we weer terug en richting camping. Deze is vrij simpel met een minuscuul zwembad, maar goed het koelt toch even af. Na het zwemmen eten we een kop soep met wat brushetta en toast met quacamole. Daarna natuurlijk nog een spelletje en nu zitten we een tour voor morgen uit te zoeken.

Morgen staan namelijk de Everglades op het programma. Heel benieuwd hoe dat gaat zijn. Vast spannend en heel warm 🥵

1. Ank:
    28 augustus 2022
    Goedemorgen, na een spooknacht met op de de wc de boven- en de onderkant gaan we vandaag weer vrolijk verder. Wat spannend met een Kajak en dan vissen! Weer een avontuur rijker. Tja soms lees je daar moet je naartoe..... het valt wel eens tegen ( uit ervaring). Prachtige plaatjes, de foto met de regenboog... Wat zie ik Siri... oogschaduw.... mooi kleurtje hoor.
    Ik ga vanmiddag oppassen bij de jongste aanwinst van de familie, is weer eens wat anders dan al die grote lummels.
    Nog een week te gaan jongens, jullie hebben al heel wat mooie en leuke dingen gedaan, geniet lekker verder. Ik geniet van de verhalen.
    Knuffel van mij vanuit zonnig Doesburg.
  2. Olink:
    Hallo Kinderen,
    Het leven gaat geloof ik wel goed bij jullie.
    DE foto's zijn ook fantastisch. De zee en dan die ongelooflijke wolken. De combinatie is heel mooi.
    En dan natuurlijk wat ik helemaal niet heb gezien, Siri met oogschaduw. Komt natuurlijk omdat ik mijn bril niet op had. En Strompie gefeliciteerd met je eerste vis. De eerste van de velen die nog gaan volgen. Op richting de Everglades.
    Ik ben zeer benieuwd.
    Paps + Mams
  3. Thom en Mieke:
    28 augustus 2022
    Wat een mooie foto’s, vooral die silhouetten tegen die indrukwekkende hemel. Pieter, jij en de kinderen zien er stralend uit; het lijkt wel of Siri en Storm weer ouder zijn geworden in deze paar weken.
    Mooie afwisselende avonturen, vooral veel licht en soms wat donkerder vlekjes.
    Houd alles binnenboord want de Everglades (met Lake Okeechobee) zijn voor alles crocland. Mooi voor Storm die meerval, die in Amerika catfish word genoemd. De kunnen wel 500 pond zwaar worden, bij voorbeeld in de Donau.
    Nog een fantastische week (?)
    Alle plezier van de wereld. Wij gaan de 3de of 4de voor 90 procent zeker naar Zuid-Engeland.
  4. Thom en Mieke:
    Paps.
  5. Thom en Mieke:
    Crocland
    Paps
  6. Arjan:
    29 augustus 2022
    Hallo vakantievierders. Storm blijft vissen geweldig vinden. Wat leuk dat hij daar plezier in heeft. Naar de foto's lijkend hebben jullie het heerlijk. Dat is ook zeker de bedoeling. Vooral blijven genieten en veel plezier nog.
  7. Ank:
    31 augustus 2022
    Goedemorgen, Wat is het toch leuk om jullie avonturen me te beleven. Alweer mooie dingen gezien en beleefd zo te lezen. Wel spannend zo'n strandje met krokodillen en dan vissen! Goed idee om nog niet naar Miami te gaan met de kids maar nog even te blijven kamperen. Nog veel plezier.
    Kus voor allemaal