Harry Potter

18 augustus 2022 - Crystal River, Florida, Verenigde Staten

Na St Anastasia zijn we doorgereden naar Wekiwa Springs State Park. Waar de navigatie ons tot nu toe overal feilloos naar toe rijdt ging het nu iets wat mis. Midden in een super sjieke woonwijk riep die dat we er waren dus ergens ging iets mis. Helaas kon de navi ook niks in de buurt vinden dus dan maar even mobiele data aan en op Google Maps kijken. Deze houdt helaas geen rekening met tolwegen want daar kunnen we eigenlijk niet op rijden zonder extra kosten. Helaas gaat er wel eens een de mist in….  Na wat gestreste momenten bleken we nog 20 mijl verwijderd. Een uur later dan gepland kwamen we dan ook aan op de camping.

AE135513-2E7F-4F61-A5CB-49335CB851EB

Bij dit park zit ook een natuurlijke spring waar ze een zwemgelegenheid van hebben gemaakt. Hier nog een heerlijke frisse duik genomen en lekker afgekoeld. Daarna naar de plek en na het eten van een salade nog een spelletje gedaan. Deze avond een beetje op tijd naar bed want morgen naar Universal Studio’s.

171244E4-31FE-49B5-A5C9-8C864A0C58F9

Goed D-day we staan om 8 uur op en rijden om 9 uur richting Orlando. Daar de camper geparkeerd en richting de ticket verkoop. We zullen maar zo zeggen het is goed dat we van te voren niet de prijs hebben gezien…. Ik heb denk ik mijn man niet vaak zo verbouwereerd zien kijken naar de prijzen. En ook niet geheel onterecht. Om namelijk alles van Harry Potter te kunnen zien hebben we toegang tot 2 parken nodig. En de prijs hiervoor is…..$200,00 pp dus $800 in totaal 🫣😵‍💫

B4B4F3AB-5CAC-438A-B23D-3CB0D71D25E2

Goed gelukkig is de hartaanval uitgebleven en zijn we uiteindelijk het park in gegaan. Ongelofelijk hoe het er binnen uitziet. Alles is  mega en groot en enorm. En het is ook bloedheet 🥵 Snel richting het Harry Potter gedeelte wat er inderdaad supergaaf uitziet. We gaan een attractie in die als heel onschuldig wordt aangeduid dus we zijn benieuwd. We krijgen een 3D bril op en moeten in een karretje gaan zitten. Die gaat vervolgens als een gek weg en gepaard met de meest coole 3D beelden is het een enorm indrukwekkende rit. Storm vindt het ook zeer indrukwekkend zeker omdat het zo realistisch is en hij het boek bijna zelf beleefd.

C60AEF63-EAA3-4DB8-8C7C-6AB7FB18AD50

Hierna nog rondgekeken en bij een show van de stokkenwinkel gekeken. Storm werd uitgekozen en moest naar voren komen. Er werd voor hem een stok uitgekozen die speciaal voor hem geschikt was. Wij (als echte Hollanders) al helemaal blij want deze mag je dan vast houden…..  Helaas deze moest gewoon gekocht worden voor het luttele bedrag van $62 🤑

Goed hierna ergens een burger gegeten en met de echte Harry Potter trein naar het andere park. Hier nog in een attractie geweest en rondgekeken en als afsluiter zijn Pieter en Siri nog in een heftige attractie geweest. Beide kwamen licht trillend op de benen eruit maar vonden het wel geweldig. Siri nog een knuffel uitgekozen en toen was het tijd om te gaan. Met de trein weer teruggenomen weer richting camper. Thuis aangekomen nog lekker wat fruit gegeten en wat chipjes met een spelletje. Daarna voldaan naar bed allemaal.

Na een nacht waarin iedereen heerlijk heeft geslapen gaan we na het douchen onderweg naar Chrystal River. Tijdens het rijden natuurlijk nog even boodschappen doen (ze verdienen goud geld aan ons hier). Eenmaal aangekomen in Chrystal River bij de camping alles weer geïnstalleerd. Inmiddels ook tijd voor wat was dus dat kan nu ook gedaan worden. Pieter regelt voor morgen een snorkel tour om met manatees (=zeekoeien) te gaan zwemmen. Daarna even zwemmen met z’n allen waarbij het water helaas net zo warm is als de omgeving maar ach het voelt wel lekker.

B70AAE09-1B9E-474E-81D4-959CA49459DC

Nu genieten we van een lekkere bbq en moeten we echt op tijd naar bed aangezien we morgen om 6:30 aanwezig moeten zijn voor de zeekoeien.  De volgende keer meer over hoe dat verlopen is.

1. Ank:
    18 augustus 2022
    goedemorgen kids, wat een belevenissen. Je kan in ieder geval wel zeggen dat jullie Harry Potter hebben meegemaakt! Het ziet er wel mooi uit op de foto's.
    Je bent hier ook niet ieder jaar dus geniet er maar van.
    Hel veel plezier met het manatees zwemmen. dikke knuffel
  2. Nikki:
    21 augustus 2022
    Was echt heel leuk om in het echt te zien. Storm was behoorlijk onder de indruk van alles. Kus van ons
  3. Annemiek flipse:
    Goedmeorgen,
    Goedemorgen,

Wat een super reis al zeg.
    Prachtige momenten.
    Super dit alles ook te mogen lezen.

Groetjes,

Annemiek
  4. Arjan:
    18 augustus 2022
    Even parken bezoeken. Wat een enorme bedragen. Ongelooflijk. Ik had Pieter zijn gezicht wel een willen zien. Goed dat jullie het gedaan hebben. Als je er dan toch bent maar lekker genieten. Zo tel lezen weer een bijzondere reis. Doe voorzichtig en geniet
  5. Nikki:
    21 augustus 2022
    Echt allles is duur dus ik zie mijn man wel vaker moeilijk kijken 😂 maar we genieten en de familie heeft het naar de zin.
  6. Thom en Mieke:
    19 augustus 2022
    Ik was geloof ik enigszins in de war toen ik het nog over de Keys had; toen waren jullie al ver naar boven. Goed, terug naar de Amerikaanse realiteit die door jullie moest worden verwerkt voor de kassa van de Universal Studio. Harry Potter, pure magic, in alle opzichten...
    Voor Storm moet het een droom zijn geweest en Siri heeft weer eens bewezen wat het een stoere dame ze is.
    Inmiddels hebben jullie alweer een nieuw avontuur achter de rug, in het water bij de zeekoeien. Zoals mam zei; ze halen er wel alles uit.
    't Kost een paar cent, maar dan hebben ze ook wat.
    Een dikke kus van ons en geniet bij knappend houtvuur en marsh mellows.
    Keep on rollin'
  7. Nikki:
    21 augustus 2022
    De keys staan idd voor het eind op de agenda maar hier hebben we ook prachtige stranden. Alles is wel superduur maar ja onder het motto we zijn er maar 1 keer denken we er maar niet te lang over na. Het is tot nu toe allemaal supergaaf en de familie geniet. Kus van ons