De laatste dagen

2 september 2022 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

Goed uiteindelijk een tijdje rondgelopen in Key West. Natuurlijk de foto gemaakt bij het meeste zuidelijke punt bij de boei. Daarna rondgelopen op Duval street waar we meerdere winkels hebben bekeken. Vooral Siri in vond dit wel leuk. Grappig was ook was ook dat hier overal kippen en hanen over de straat rondlopen. Hierna nog even bij een plein bij het water rondgekeken waar we nog een optreden hebben gezien van een straatartiest. Daarna een hapje gegeten en weer met de taxi naar huis.

BED51F8F-DA6E-40B6-8180-A84EC48A0C3F

De volgende dag naar Bahia State Park. Dit schijnt een van de mooiste parken te zijn en we hebben gelukkig nog op het laatst een plekje kunnen bemachtigen. We hebben een mooie ruime plek helaas net niet aan het water maar wel vlakbij. We installeren ons en gaan dan richting het strand. Het is een heerlijk zandstrand en het water is zowaar wat verkoelend. Ook wel eens lekker. Na een tijdje dobberen gaan we terug naar de plek en gaan we douchen. Hierna doe ik wat voor het eten terwijl de familie nog even gaat vissen. Ze blijken een topplek gevonden te hebben want ze hebben in een uur tijd geloof ik 10 vissen gevangen.

Oh ja voor degene die denken wat zit Storm zijn haar raar op de foto, dat klopt. Omdat zijn haat altijd naar beneden hangt heeft hij een heel wit voorhoofd. Tijdelijke oplossing was even een staartje erin maar zoals jullie zien is dit geen blijvende look…..

7A297352-9359-4F67-928F-7FCBB2AE3F62

Na het vissen steekt Pieter de bbq aan en gaan wij nog even bij Sunset Corner kijken. Dit is een plek waar je de zonsondergang goed kan zien en waar allemaal mensen van de camping samen komen. Ze staan er met grote schelpen waar je op kan blazen en met de zonsondergang doet iedereen dit samen. Leuk om mee te maken en wederom een mooi plaatje om te zien. Hierna gaan we eten en daarna gaan we nog even sterren kijken.

2089C3C0-E79C-46B6-8B96-EF7947EFA5D7

De volgende dag hebben we de hele dag op het park. We beginnen met vissen terwijl we hier ook kunnen zwemmen. We pakken ook de snorkels en snappen na een blik in het water wel hoe het kan dat ze zoveel vis vangen. In het water zien we dat het koraal ineens snel afloopt en hier zitten allemaal vissen. Gaaf om te zien. Terwijl Storm en ik aan snorkelen zijn zien we ineens een grote zeekoe voorbij zwemmen. Ik schrik me helemaal de blubber want het lijkt toch ook wel even op wat anders waar je stiekem wel aan denkt in je achterhoofd (🦈).  Goed supergaaf om dit zo mee te maken want je verwacht niet echt dit zo te zien.

4FF634AA-A827-4BE5-AFA2-A03859198F40

Hierna binnen een broodje gegeten en daarna nog even naar het strand. Dan natuurlijk nog even vissen waarbij zelfs ik en Siri 2 vissen vangen. Goed echt moeilijk is het ook niet. Je gooit je hengel uit en direct voel je de vissen eraan zitten. Dan goed aanhalen en hoppa weer een vis. Ik geloof dat ze in totaal wel iets van 50 vissen hebben gevangen hier gedurende die 2 dagen. Na het vissen even douchen en dan eten. Na het eten een spelletje doen met chipjes etc want het is de laatste avond dat ze wat later op mogen blijven. Gezellig zo met z’n viertjes en eigenlijk verkante laat gaan we naar bed.

Vandaag had Pieter beloofd in de ochtend nog even te vissen dus om 8:00 moest de familie uit bed. Waar Storm normaal niet uit zijn bed te krijgen is stond hij nu meteen naast bed. Mammie lag nog even heerlijk in bed terwijl de familie nog wat niets vermoedende vissen aan de haak sloeg. Na het vissen een broodje eten en door naar John Pennekamp park wat onze laatste adres is. Hier hebben we om 13:30 een snorkeltoer geboekt. Na het installeren van de camper kleden we ons om en smeren we ons in (we hebben hier inmiddels factor 70 en 100 gevonden) want je verbrand hier levend.

Op een boot vol mensen gaan we richting het koraalrif. Na een half uurtje komen we hier aan en gaan we het water in. Superhelder water en een mooi rif met allemaal gekleurde vissen. We zien ook nog wat pijlstaartroggen en heel veel barracuda’s. Mammie wordt alleen tijdens het snorkelen langzaamaan wat misselijk 🤢. Door het geklots in de zee en het benauwde snorkelmasker gaat de maag (die al wat onrustig was) wat dwars liggen. Ik ga dan ook wat eerder naar de boot waar ik in ieder geval frisse lucht heb. Strak naar de horizon kijken en hopen dat het goed komt….

467C1807-6DCC-42C9-AE45-EDC4194EDB16

Als iedereen het water uit moet is het nog een half uurtje terug varen. Ik weet alles binnen te houden en dommel  wat tijdens de terugreis. Eenmaal terug gaan we richting camper en gaan we eerst douchen. Ik lig eerst nog even op bed om mijn maag tot rust te laten komen en ga dan ook douchen. Ook wel lekker even alleen rustig onder de douche 🤫. Daarna wordt het tijd de boel in te pakken. Alle rotzooi weer in de koffers en alle kastjes uitruimen. Gedurende de afgelopen weken best veel extra rotzooi gekocht waar een groot deel nu zo weer van weg kan. Zonde maar het is niet anders. Daarna voor de laatste keer gebarbecued (ben er nu ook wel even klaar mee) en natuurlijk nog een spelletje doen.

Morgen op tijd eruit en dan de laatste dingen opruimen. Dan de camper inleveren en richting het vliegveld. Het wordt een lange dag maar stiekem toch ook wel weer lekker om naar huis te gaan naar de diertjes. Vooral Siri mist Blits heel erg dus die vindt het leuk om die weer te zien. Zoonlief is besmet met het vis virus en zit nu al te zeiken dat hij naar een hengelsport winkel wil. Goed ik heb liever dat hij daar zijn geld aan uitgeeft ipv aan gamen.

Morgen nog de laatste update denk ik en dan zijn we er weer.

1. Arjan:
    2 september 2022
    Leuk om ook steeds de prachtige foto's van deze geweldige reis te zien. Nu langzaam naar de terugkeer naar Nederland denken. Goede reis en veilige thuis komst
  2. Irma:
    2 september 2022
    Wat een prachtige vakantie was het en heel leuk om te volgen. Zal wel weer even schakelen zijn in NL maar dat komt ook wel weer goed. Goede reis terug en tot snel.
  3. Ank:
    2 september 2022
    Ik vind het wel leuk dat staartje! Wat hebben jullie veel gezien en beleefd in drie weken.... nu fijn weer naar huis... heerlijk eigen bedje en gewoon eten...
    Een hele goede reis en tot snel. kus en knuffel van mij
  4. Thom en Mieke:
    2 september 2022
    Here G. wat een trip. We geloven niet dat jullie veel hebben gemist. Op het laatst nog ff een zeekoe… Je kunt niet meer verwachten en S&S komen op alle manieren aan hun trekken.
    Ik schrok even van dat palmpje op het hoofd van onze vissende kleinzoon. (Als hij terugkomt zullen we eens zien wat ik nog aan hengels en materiaal heb.)
    Die tocht in de Everglades met boot en vliegtuigmotor; een oude wens. Maar het kwam er nooit van door de reisschema’s voor de krant.
    Oma Mieke is druk, druk, druk in de tuin en ik ben bezig met hotelboekingen; moeilijk want het weer gaat over enkele dagen omslaan in Engeland. En hier. Probeer het beetje zon achterna te reizen. Zondagavond 18.00 uur gaat de boot naar Calais.
    Wij hebben meegenoten met de avonturen, wat een feest van kleur, dieren, landschappen en veel water.
    Een prettige reis terug (voor ons is dat de 21ste), een dikke kus voor jullie allen. Voorzichtig Pieter!