Flagler Beach en St Anastasia

15 augustus 2022 - St. Augustine, Verenigde Staten

Vanmorgen wakker geworden na een nacht waarin iedereen eindelijk lekker heeft geslapen. De zon scheen nog niet maar de temperatuur was al lekker. Nadat zowel Storm als Siri wakker waren hadden ze vrij snel de zwemspullen aan en stonden ze na 10 min in de zee. Aangezien dit letterlijk 20 meter van de camper was nam ik het ze ook niet kwalijk. Even heerlijk spelen in de golven, tussendoor een kopje thee en daarna nog even verder spelen.

Daarna even afspoelen in de camper, alle rotzooi opruimen en klaar voor vertrek. Deze dag gelukkig maar een klein stukje dus ook nog even tijd om wat vergeten boodschappen te halen (en natuurlijk aas om mee te vissen ….,). Na de boodschap door naar het fort Castillo del st augustine. Hier de camper geparkeerd en erheen gelopen. Pfff warm zeg, strakblauw dus al gauw 35 graden.

B8AA3859-3EA1-45AB-98AA-AB96711F25C3

Een tijdje rondgelopen bij het Fort dat prachtig ligt aan het water. Daarna nog even rondgelopen door St augustine dat er heel exotisch uitziet door alle Spaanse invloeden. De hepies nog een ijsje en daarna snel door naar de camping. Deze ligt in het St Anastasia National Park en dit is nog een kleine 10 min rijden.

1F9C6CEE-3E51-498C-B0A5-227F17F194BA

In het park aangekomen krijgen we te horen welke plek voor ons is. Deze even bekeken en daarna door gereden richting het strand. Hier hout gehaald voor de bbq en daarna nog een snelle duik in de nogal woeste zee. Daarna afspoelen, kleren aan en op naar de camperplek. Dit is een mooie plek in het groen inclusief vuurring waarop je kan bbq’en. Dus camper neerzetten, slide outs uit en het vuur aan. En mammie de keuken in om spullen voor de bbq klaar te maken.

3F7ECE81-209A-4E71-B70C-AE7437B9CC9A

Tijdens het bbq’en komen we erachter dat een lampje of kaarsje ook wel handig was geweest. Rond 8 uur wordt het langzaam donker en dan zie je ook echt niet veel meer. Maar goed het smaakt allemaal lekker en als toetje kunnen er marshmallows geroosterd worden.

Vanmorgen redelijk op tijd eruit en de boel even opruimen en klaarmaken voor vertrek.  Nog snel een broodje en dan op naar het strand hier. Het weer is fantastisch en zoonlief mag eindelijk met zijn hengel. Het is nogal een uitdaging in de woeste zee maar hij vindt het heerlijk. Daarnaast lekker klooien in de zee waar wederom flinke golven zijn. Nu zo inpakken en dan gaan we rijden richting Wekipa Spring national park. Daar staan we 2 dagen en voor morgen staat Universal Studio op het programma.

8E3BB5A0-99AA-4334-9591-EEC58E33D522

Kortom kan slechter allemaal..,,

1. Irma:
    15 augustus 2022
    Hoi hier een groet uit Bretagne weer heerlijk een reisverslag kunnen lezen. Kortom jullie genieten al lekker en Storm die staartjes boven op je hoofd staan je geweldig vast door je zus gedaan ik zeg houden dat kapsel.
  2. Arjan:
    16 augustus 2022
    Wat een belevenis om in zo'n grote camper te slapen. Je bed uit te stappen en dan te zwemmen in de zee. Zo te lezen vermaken jullie je heerlijk. Blijf dat vooral doen.