De eerste krokodil….

14 augustus 2022 - Flagler Beach, Florida, Verenigde Staten

Na een wat onrustige nacht in het hotel nog iets wat vermoeid opgestaan. Na heerlijk gedouchte te hebben gingen we richting het ontbijt. Of nou ja iets wat daar voor moest doorgaan. Compleet met plastic bordjes, geroosterd brood en een wafel apparaat. Kortom niet echt een culinair hoogstandje maar goed de ergste honger was gestild.

15339CFD-3850-49F7-B3FB-04AC847B9AEB

Rond 11:30 richting de camperverhuurder gegaan waar we helaas pas om 15:00 een afspraak hadden. Daar aangekomen bleek het kantoor een enorm afgeragde en vunzige boel te zijn. De mevrouw die bezig was met andere klanten gunde ons geen blik waardig dus we vreesden het ergste. We zijn netjes stil gaan zitten en hebben net zo lang gewacht totdat ze wel wat tijd had ( en ook geluncht had wat ook scheelde). Ze bleek uiteindelijk best aardig en ze had het zeer gewaardeerd dat we niet hadden gezeurd.

Na het bekijken van de introfilm konden we dan eindelijk de camper bekijken. Deze bleek veel groter te zijn dan we hadden geboekt en ook met slide outs. Aan de ene kant goed maar we hebben wel alles geboekt op basis van het andere model. Dus maar hopen dat alle plekken ook geschikt zijn voor deze camper. Na alle controles dan eindelijk rond 16:00 weg.

Eerste stop was de supermarkt waar we behoorlijk hebben ingeslagen. Dit neemt natuurlijk wel wat tijd in beslag dus voordat we daar klaar waren was het al richting avond. Dan nog even een broodje halen bij Subway’s en vol gas naar de camping.

Deze bleek helaas wat verder dan gedacht dus we hebben nog een flink eind moeten rijden. Pieter was inmiddels behoorlijk gaar en de kids lagen al te slapen maar we hebben het gered. Rond 21:30 waren we bij de camping waar de receptie natuurlijk al dicht was. Maar keurig netjes lag er een briefje klaar voor de fam Flipse met onze plek en verder info.

Deze plek bleek alleen onmogelijk om in te komen (hopelijk geen voorbode voor de rest) dus we hebben een andere vrije plek gepakt. Kids meteen naar bed, zelf nog een snel drankje en daarna ook naar bed. De volgende ochtend bleken we op een mooie groene plek te staan met voor ons een klein meertje. Bij nadere inspectie bleek hier dus gewoon een krokodil 🐊 in te zitten ……. Schijnbaar heel normaal hier.

FB44062C-E00C-4CC9-B1BB-54546671207B

van hieruit op naar de volgende camping bij Flaglers Beach. Ook dit bleek wat langer rijden dan gedacht maar met wat gas op de lolly kwamen we 3 uur later aan. We hebben een prachtige plek aan de zee maar helaas goot het uit de lucht toen we aankwamen.

5D8ABDAD-41A0-413F-ACD2-23F05AD9B9C1

Onze buren blijken allemaal super aardig een hulpzaam te zijn. Na even te hebben gepraat had mijn zoon al een hengel gekregen van iemand. Want als je in Florida bent, dan ga je vissen. Zoonlief helemaal blij ( de hengel ligt naast hem op bed), wij wat minder (elke dag gezeik of we gaan vissen). Het weer bleef druilerig al zitten we nu nog heerlijk buiten. Als cadeautje hebben we net een moonrise gezien. nooit geweten dat die bestonden maar blijkbaar wel.

A1ADE4CE-8482-4A6C-8176-BA5B42F8E9F6

morgen hoeven we maar een klein stukje en is het weer hopelijk weer lekker. St Anastasia staat voor morgen op de agenda.

1. Arjan:
    15 augustus 2022
    Goed om te lezen dat jullie onderweg zijn. Geniet van alles wat jullie tegenkomen. Tot het volgende verslag. Veel plezier en voorzichtig
  2. Thom en Mieke:
    15 augustus 2022
    Hallo lieve kinderen, groot en klein in het verre krokodillenland. 't Was nou niet een echt flitsende start, maar jullie hebben het weer doorstaan. Van nu af aan gaat de zon weer volop schijnen, is het pils koud en het drankje verdiend. Storm Thomas gaat dikke vissen vangen en Siri geniet van de al wat Caraïbische muziek, vol kleur zoals alles daar. Hoewel, in mijn herinnering kan het op de Keys ook een beste rotzooi zijn.
    Ik en dan bedoel dus ook Mieke zijn wat laat met de reactie, maar de afgelopen dagen was ik in slechte vorm. Vermoedelijk ook die de K-hitte, waarvan nu het einde in zicht is. Skye ligt de hele dag op de zijkant, onder het motto, verroer je niet.
    We genieten van de foto's, laat vele nog volgen...
    Lieve schatten, we reizen mee, soms overvalt mij de weemoed; memories of the past.

Zoals altijd, please take care en geniet uitbundig.
    Kussen.