Nachos, walmart en krokodillen

23 augustus 2022 - Sarasota, Florida, Verenigde Staten

Na het aquarium hebben we nog wat gegeten in Tampa. Ik dacht een lekkere Nacho schotel te bestellen maar dit bleek een dusdanige hoeveelheid dat het zelfs voor ons allemaal nog veel geweest zou zijn. Het was uiteindelijk wel lekker maar aan het einde zag je bijna niet eens dat ik iets had gegeten en het heeft me ook de hele dag zwaar op de maag gelegen. Maar goed na deze maaltijd door naar een camping die we nog niet hadden gereserveerd maar wel hadden uitgezocht. Eenmaal aangekomen bleek het kantoor dicht te zitten dus konden we niks. Op de WiFi van die camping gezocht naar een andere en die online alvast geboekt.

C8553913-1C02-4895-92AD-07C7FF4229BA

De camping heet The Sun Lake Resort dus klinkt goed. Eenmaal aangekomen blijkt de naam niet echt van toepassing en zijn we licht teleurgesteld. Met hulp van wat vaste bewoners komen we erachter wat onze plek is en nadat we wat druppels voelen gaan we maar binnen zitten. Hier nog wat fruit en wat lekkers (aangezien we nogal last hebben gegeten en mammie nog steeds last heeft van de nachos). In de ochtend met gierende banden weer weg hier en maar vergeten dat we hier $79 voor hebben betaald.

Aangezien we een nieuwe slang voor de camper moeten kopen en nog wat andere dingen gaan we naar weer eens naar de Walmart. Annie kijkt hier naar Barbies, Henkie staat bij de visafdeling en mammie zoekt de nog resterende boodschappen bij elkaar. Na een geruime tijd zijn we dan klaar en gaan we incl nieuwe hengel en LOL pop weer onderweg naar het Myakkee River State Park.

CC495326-42B9-483B-BF34-411EBF02C0AD

Hier aangekomen kijken we eerst even bij een rivier die we oversteken en daar zien we meteen de eerste krokodil zwemmen. Daarna de plek even verkennen om daarna door te rijden naar het meer. Hier nog even gekeken en dan door naar de campingplek. We zitten hier buiten nog even een spelletje te doen terwijl het bloedheet is. Je zweet op plekken waarvan je niet wist dat je kon zweten. Maar goed ik ga daarna naar binnen om spaghetti te maken terwijl Pieter nog even met Storm gaat vissen.

F63EADFB-9DF6-42E6-ABE0-8D7C1A46BCA2

Als ze terugkomen kunnen we eten en daarna nog een klein stukje lopen. Storm wil nog even bij het water kijken om te vissen. Helaas ligt er op die plek nu een krokodil te wachten….. ook verderop zien we een enorme krokodil op de kant liggen. Vissen laten we dus maar even achterwege. Terug bij de camper binnen nog een spellletje doen. In het donker is het namelijk lastig zien en komen er ook allerlei ongedierte voorbij.

De volgende ochtend starten we de dag net een fruitje en daarna door naar Venice. Hier lopen we door het oude centrum en lunchen we heerlijk voordat we de camper instappen richting Venice Beach. In de camper omkleden en insmeren en volledig klaar voor het strand stappen we uit. De zee is prachtig en het strand wit. Het strand staat bekend om het aantal haaientanden dat hier wordt gevonden. Dus met het zeefje uit Siri haar strandsetje gaan we op zoek. Helaas na 20 kilo zand te hebben gezeefd nog niks gevonden terwijl onze buurman er wel een aantal vindt. Licht teleurgesteld maar wel lekker afgekoeld (voor zover mogelijk in deze warme zee) gaan we terug naar de camper. Even afdouchen bij het strand en afdrogen en omkleden in de camper.

C91DADC9-02A4-4134-946E-E26519CB8319

Teruggekomen op de camping nog een spelletje gedaan en daarna gebbq’ed. Even lijkt er een enorme bui aan te komen maar die drijft gelukkig voorbij. Na de marshmallows toch maar naar binnen vanwege het ongedierte en voor de verandering nog een spelletje.

Morgen staan we bij Turtle Beach strak aan het strand dus eigenlijk moeten we nog even een wat officiëlere haaientanden zoekset zien te vinden.

1. Arjan:
    24 augustus 2022
    Wat geweldig om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Elek keer een paar leuke foto's erbij. Geweldig. Nikki 3 september regel ik voor je.
  2. Ank:
    24 augustus 2022
    Tjeetje Nik wat een bord eten! Best indrukwekkend die krokodillen zo dichtbij....
    ik hoop dat jullie van alles genieten..
    Nog veel plezier verder en tot het volgende verhaal