Manatees en Dali

20 augustus 2022 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Ok om 05:45 ging de wekker ….. poeh poeh. Met z’n allen even de kleren aan, tanden poetsen en de camper klaarmaken. Dan hop de navi instellen en richting de zeekoeien. Aangekomen bij Exlorida die de tour verzorgen krijgen we vast een wetsuit aan. Als een viertal zwarte garnalen zijn we klaar voor de tour. Met de bus rijden we een klein stukje naar de plek van waar de boot vertrekt.

E197DCDC-33F1-40EF-B61A-AEB308F63019

Met nog 2 anderen zitten we op de boot en vertrekken we. Het duurt niet lang voordat ze wat zeekoeien spotten en we het water ingaan. Eenmaal in het water moeten we even om de boot en dan zien we een soort enorme vin. Dit blijkt alleen de staart te zijn van de zeekoe en inderdaad zien we daarvoor het enorme lijf van de zeekoe. We blijken Big Mama getroffen te hebben wat zo ongeveer de grootste zeekoe in de omgeving is. We moeten er rustig omheen blijven drijven en ze niet in de weg zitten. Ongelofelijk hoe groot die dingen zijn en tegelijk gaan ze bijna geruisloos op in hun omgeving.

Gaaf om ze zo mee te maken en na een tijdje met ze gezwommen te hebben gaan we door. We varen naar het Three Sisters Point waar 3 natuurlijke waterbronnen samen komen. Het water is daar echt superhelden en lekker fris. Na hier even rondgezwommen te hebben gaan we langzaamaan terug en komen we weer terug bij de haven. Weer terug bij de winkel snel omgekleed in de camper en daar nog rondgekeken.

Hierna met gierende banden richting St Petersburg naar het Fort de Soto national park. Hier nog vlak voor aankomst ergens bij een bar gegeten en daarna doorgereden naar de camping. Tussen de bosjes door kijken we zo op het water en Storm kan een stukje verderop mooi vissen. Nog even heerlijk buiten gezeten voordat het als een gek begint te regenen. Binnen nog wat fruit en wat lekkers en een spelletje doen.

45578E7E-EBEA-4FE1-AF48-F137DEDBB905

De volgende dag zijn we in St Petersburg naar het Salvador Dali museum geweest. Vindt niemand natuurlijk iets aan maar mammie wel. Maar iedereen heeft keurig hun mond gehouden en het ondergaan. Mooi museum en leuk om te zien. Daarna weer richting camping waar we doorrijden naar het strand. Wat een prachtig wit strand echt niet normaal. Het water voelt gewoon warm maar alles dat minder warm is is mooi meegenomen. Heerlijk even gezwommen en van het uitzicht genoten. Daarna terug naar onze plek waar we gaan BBQ’en.  Pieter moet nog even de camper legen van al ons vieze water en ‘andere dingen’. Bij het legen breekt alleen de slang af waardoor alle ‘andere dingen’ in het rond stroomt 💩. Maar snel naspoelen met het vieze water en met de waterkant alles naspoelen. Nu nog ergens een nieuwe slang zien te bemachtigen.

ECAAC8A0-B3A4-4B1C-971B-4B64384AA739

Als afsluiting van een leuke dag nog lekker gegeten. Storm gaat nog even vissen en zijn zus gaat mee met de versnaperingen. Enige nadeel is wel dat we helemaal worden lekgestoken door de muggen en dan vooral Siri. Het aantal muggenbultjes is inmiddels niet meer te tellen. Nadat de hepies op bed liggen zijn wij dan ook maar binnen gaan zitten.

6CB23081-A9C2-438A-9A6D-E91CD0B36321

Vandaag lekker uitgeslapen en nu in Tampa bij het Florida Aquarium (waar ze WiFi hebben dus kunnen we alles online even bijwerken). Voor straks hebben we nog geen camping maar dat komt wel goed. Morgen gaan we richting Myakkee River Park.

809B68A4-087E-4FD2-B8BA-6D35934C2D53

1. Arjan:
    22 augustus 2022
    Jullie vakantie blijft een belevenis. Jullie hebben groot gelijk dat wanneer je daar toch bent er maar genoten moet worden. Heerlijk. Veel plezier
  2. Ank:
    22 augustus 2022
    Hallo kids, wat een avonturen beleven jullie daar! Goed zo Nik breng de familie ook wat cultuur aan! Het lijkt mij heel interessant het Salvador Dali museum.
    Klopt net zwarte garnalen zo te zien.
    Nog veel plezier en benieuwd naar de volgende belevenissen. (hopelijk geen smerige)
    Kus voor allemaal
  3. Olink:
    Hallo kinderen,
    Tjonge jonge wat maken jullie toch allemaal wel niet mee.
    Het moet fantastisch zijn om met die zeekoeien te zwemmen.
    En Stormpie hoe gaat het met het vangen van de vissen??
    En hoe is het met Storm zijn vissen. Al wat gevangen?? En zo ja wat voor soort vis??
    Ja Storm, nu komen de gedetailleerde vragen.
    Ik heb vandaag pas de video's gezien. IK was niet de enige want paps had ze ook nog niet gezien.
    Altijd leuk het is toch iets intiemer.
    Een kus voor jullie allen.