Dag 1: Frankfurt en de reis

21 juli 2017 - Akumal, Mexico

Nou dit is toch wel typisch een gevalletje, he he we zijn er...

Woensdag rond een uur of half twee reden we weg uit Doesburg. Onderweg nog even een blaadje gekocht, getanked en klaar waren we. Duurde natuurlijk niet lang of de hepies lagen al weer in coma achterin.  Rond een uur of 15:30 even gestopt om wat te eten en dat werd natuurlijk een broodje bockwurst.  Weer ingestapt om snel verder te rijden toen Pieter ineens zei: ehmmm de auto doet het niet meer..... Hoezo de auto doet het niet meer.....

Na al die jaren trouw te hebben gereden heeft de Passat het midden in die Heimat af laten weten. Geen vermogen meer, niet willen schakelen en niet harder dan 40. Dus eerst naar de zaak gebeld, daarna naar de VW service, en uiteindelijk een sleepwagen geregeld. Die kwam rond 17:00 maar alleen de auto en Pieter konden mee. Ik moest met de hepies blijven wachten op een verder plan. Nou daar sta je dan bij afslag 36 van de A3. ..

Naast de burger king zaten er ook allemaal andere zaken dus daar liepen we maar langs. Bijna de fout gemaakt om bij een 24uur open shop naar binnen te gaan, maar bij het zien van wat foto's aan de buitenkant was me opeens duidelijk om wat voor een shop het ging....Naast wat eetzalen zat er nog een hele goedkope verzamelwinkel met echt van alles. Na 20 min kwamen we dan ook naar buiten met een Minion shirt, een Elza bikini, een hotwheels, een haarband en een tasje. En dat dus voor 13 euro..

Daarna maar naar de burger king om verder te wachten.  De ijsjes waren net besteld toen Pieter belde met het bericht dat we zo opgehaald werden.bij de laatste hap kwam inderdaad al iemand aanrijden.

Goed daarna vanaf de garage met een taxi naar Frankfurt, gereden door een zeer charmante typisch Duitse dame van 150 kilo met een roze BH en een gatenshirt erover.......maar ja met een uurtje waren we er en konden we het hotel in.

Prachtige kamer en s' avonds nog even een schnitzel gegeten om daarna moe in bed neer te vallen. Duurde nog even voordat de hepies gingen slapen maar ja de spanning van de vakantie zullen we maar zeggen.

De volgende ochtend met z'n allen douchen, koffers bij elkaar rapen en hop naar het vliegveld. Daar ging alles opzich vrij soepel al ben je echt wel blij als je door alle controles heen bent. Nog even lekker ontbeten en daarna het vliegtuig in. Onze zoon heeft (met tegenzin) alleen tijdens het opstijgen, dalen en eten zijn koptelefoon afgehad. Verder alleen maar films en series gekeken. Siri houdt dat niet zo lang vol dus die heeft ook nog wat geslapen, haar vader verveelt en daarna ook mams. Kan niet anders zeggen als dat ze het 11 uur lang super gedaan hebben.

D41D66F6-34C1-4FF6-889A-165CA90D95A8

Na 11 uur kwamen we eindelijk aan in Mexico.  Met een rotgang door de douane en als een van de eerste hadden we de koffers. Meteen naar buiten naar de shuttle bus waar we ook vrijwel direct in konden. Storm sliep geloof ik na 3 min, daar was geen houden meer aan.  Na een uur kwamen we dan toch echt aan op het hotel. Hop naar de kamer en ook eigenlijk meteen hop de kindjes in bed. Paps en mams nog even buiten met een drankje (en blijkbaar 800 muggen.....) voordat ook wij omvielen.