Dag 2 en 3: he he we zijn er

22 juli 2017 - Akumal, Mexico

WoW.......is toch wel hetgeen wat in je opkomt hier. Toen we hier s' avonds aankwamen hebben we wel snel even wat gezien, maar pas de volgende ochtend hebben we het goed gezien. Ik denk dat als ik vanuit ons bed een beetje hard gooi, ik een steen in zee kan gooien. Je zit hier namelijk niet in de buurt van de zee, nee je zit de hele dag met je gat bijna op het strand. Of je nu aan het ontbijten bent, in het zwembad ligt of voor je kamer zit, verder weg dan 30 meter is de zee niet. Ook grappig is dat het hele strand vol staat met bordjes van waar schildpadden hun eieren  hebben gelegd.  Overal tussen de ligbedden en overkappingen staan ze, dus hopelijk kunnen we het nog meemaken dat een nest uitkomt.

7F888154-FB66-48C6-AC8D-2A26D555E1C7   53E94A0E-3CFD-423B-B9A5-277E436AA2A9

De eerste dag hier is doorgebracht aan het zwembad. De hepies druk in de weer met de snorkels waar vooral Storm behoorlijk schik van heeft. Zelfs. S'middags al even in de zee gesnorkeld wat hij prachtig vond. Siri vindt het in het zwembad wel geinig, maar de zee is nog een stap te ver.

Ook de tweede dag nog aan het zwembad doorgebracht aangezien het hele strand vol zeewier lag. Dat is door het harde waaien het strand op gewaaid en aangezien het strand heel smal is, heb je daar nogal last van. Wisten wij veel dat er meteen met man en macht gewerkt zou worden om die enorme hopen zeewier zo snel mogelijk te verwijderen van het strand. Tja alles voor de toeristen zullen we maar zeggen.

26548EEC-E29D-4024-A016-79F141F1A2EA

Het eten hier is tot nu toe heel erg goed.  Super uitgebreid en heel smaakvol. Mammie kan zich uitleven op de guacamole die je dan ook 3x per dag voorbij ziet komen. Ook hebben ze hier de lekkerste mango's die je ooit hebt gehad. Zo heerlijk zoet, dat zelfs de hepies op pad gaan om stukjes mango te halen. De mensen hier zijn vriendelijk en het publiek is heel erg gemêleerd. We hebben Denen, Amerikanen, Engelsen, Fransen echt van alles hier gehoord.

Kortom het leven hier is slecht;) de hepies waren wat vervelend, maar na een hartig woordje van mams dat dit toch ook echt onze vakantie is, en wij niet in dienst zijn van kleine meneer en mevrouw Flipse. Geloof dat het is aangekomen want sindsdien hebben we 2 engeltjes.

1FD17F76-6AF6-4525-96AA-2CAFE6C8BAD3

Goed morgen nog even hier wat spatsen en dan kijken of we overmorgen naar de Maya tempel hier in Tulum kunnen.  Ligt hier heel dichtbij en schijnt prachtig te zijn.

Voorlopig zit ik hier met een drankje buiten voor onze kamer te luisteren naar de zee.  Kan slechter denk ik...

1. Arjan:
    23 juli 2017
    Fijn om te horen dat jullie he goed hebben. Na een lange reis is het goed vertoeven zo te zien. Geniet vooral van het niets moeten.
  2. Joop:
    23 juli 2017
    Hallo kinderen. Na de moeizame start dan nu heerlijk genieten.
    Het klinkt echt heel goed allemaal!!
    Geniet er maar lekker van.
    Hier is het weer niet meer zo geweldig, dus dubbel genieten.
    Dikke kus van ons beide. Joop en Ank
  3. Maria:
    23 juli 2017
    he lieverds wat een heftig begin van jullie vakantie dus nu is het extra genieten. Met Sambal gaat het goed ze is nog niet veel beneden maar dat komt nog wel dikke kus voor jullie allemaal
  4. Thom en Mieke:
    24 juli 2017
    Hallo lieve Nikki, Pieter, Storm en Siri.
    We zijn niet alleen gerustgesteld door jullie verhalen, maar ook echt blij dat alles is zoals het moet zijn aan de Mexicaanse kust: zon, zee, zand, schildpadden en lekker eten. Meer exotica zit er aan te komen bij jullie uitstapje naar de tempels en zo.
    De Captain wordt dus duiker en Siri zal zich ongetwijfeld hebben afgevraagd of die onderwaterbril wel goed staat.
    Geniet volop, hier is alle o.k met mams en mij.
    We zullen van tijd tot tijd wel een e-mail sturen.
    Voor nu Adios Muchachos en Pasa Buenas Vacaciones
    Een dikke kus en de kwispelende groeten van Sky
  5. Irma:
    25 juli 2017
    Hoi Buurtjes,
    Wat heerlijk om jullie reisverhalen te mogen lezen. Lang naar uitgekeken en nu volop genieten samen. Dikke kus voor jullie van ons uit Bretagne.
  6. Ank:
    26 juli 2017
    Hallo Kinderen, wat een mooie en leuke foto's. Zo te zien hebben jullie het naar je zin. We genieten hier van de verhalen. Fijn om zo op de hoogte te blijven. Nog veel plezier verder. We wachten op het vervolg. Dikke knuffel van ons
  7. Ank:
    31 juli 2017
    Hallo lieverds, Wat stoer zo'n slang vasthouden!!! Leuk dat Siri nu ook wel wil snorkelen.
    We wachten vol spanning op een foto waarop een van jullie ook zo flink is om een insect te eten ...... jullie zullen wel lekker bruin worden..en een beetje uitzetten? (gezien die borden heerlijk eten). vol verwachting wachten we op het vervolg. Dikke knuffel van ons