Dag 22: richting Santa Barbara

22 juni 2015 - Goleta, California, Verenigde Staten

Gisteravond zaten we nog even heerlijk buiten bij het vuur. Ineens komt er onder de camper iets zwart wits vandaan met een hoop haar...... een stinkdier!!!!!! Snel de camera gehaald, en geprobeerd er achter aan te gaan. Maar ja als die staart omhoog gaat, neem je vanzelf wel wat afstand. Later kwam hij nog een keer langs maar helaas was het te donker voor een foto. Wel gaaf om een keer stinkdier te zien, hoe vaak gebeurt dat nou.

Goed, het doel van vandaag was om net iets voor Santa Barbara te eindigen om zo de laatste dagen geen druk te hebben qua reizen. Vanmorgen dan ook op weg gegaan om meteen weer in de geweldige uitzichten te zitten over de zee. In het begin nog gehuld in een fijne laag mist, maar al snel trok die weg. Met een geslinger en een geklim en gedaal, hadden we er een hard hoofd in het vandaag te gaan halen, want hoe mooi het ook is, het schiet voor geen meter op.

Maar na zo'n 1,5 uur werden de bergen minder, en de wegen breder. We zijn nog wel even gestopt bij een strand waar het hele jaar door zeeleeuwen liggen. Dit deel van het jaar liggen er alleen mannetjes die er komen om hun vacht te verliezen. Heel gek gezicht om ineens 2 stranden vol te zien liggen met dikke stinkende zeehonden, die weinig nuttigs doen behalve af en toe hun testosteron het werk laten doen. Ach het is leuk te zien, en we zijn even de auto uit. Hierna rijdt het vlot door en sommige stukken zijn zelfs een snelweg, waardoor je ineens een stuk opschiet. Onderweg nog even getankt en een broodje gesmeerd in de camper, en die al rijdend opgegeten. Kan niet anders zeggen dan dat onze kindjes het geweldig gedaan hebben vandaag, eigenlijk niet een keer gezeurd.

image  image  image

Goed het einddoel was een van de 3 State Beaches net boven Santa Barbara, waar je zo goed als aan het strand zou staan. Juist bij de eerste kregen we te horen dat die dicht is vanwege de olieramp van een tijd geleden. Oh ja, dat was hier.... De tweede is ook dicht, dus alle hoop op de derde. Hiervoor moeten we weer een stuk terugrijden, maar goed, volgens het boek een scenic rating van een 10 dus daar doen we het voor.

Met onze inmiddels zeer goed ingereden camper scheuren we erheen, en er blijkt plek te zijn. We rijden de camping op om eerst te kijken, en jeetje mina, ik denk dat de auteur van het campingboek een tijdelijke black out heeft gehad. Een vrij kale camping, dicht op elkaar waar het enorm maar dan ook echt enorm hard waait. Je staat niet direct aan de zee (je ziet m niet eens) en oh ja, er loopt een treinrails op een brug boven de camping......Mja, dit gaat m niet worden dus dan maar weer terug richting de andere camping waar ook nog een prive camping schijnt te zitten.

Met gierende banden weer de andere kant op waar we uiteindelijk rond 16:30 aankomen. Jeej er is plek en het schijnt een mooie camping te zijn met speeltuin en zelfs een zwembad. Hepie's blij en paps en mams ook. He he lekker drankje erbij en effe zitten hoor (alsof we dat nog niet gedaan hebben vandaag). Vanavond heerlijk gebarbequed en nu weer buiten bij een knappend houtvuurtje. Morgen maar even kijken waar we eindigen, het is in ieder geval maar een klein stukje.
image  image  image