Dag 21: Monterey

21 juni 2015 - Monterey, California, Verenigde Staten

Allereerst een hele fijne vadersdag voor alle vaders (was ik dus al vergeten, dus sta er goed op) en een hele fijne verjaardag voor Simon (vanwege het ontbreken van wifi helaas met wat vertraging).

Vanmorgen wakker geworden met het geluid van de golven, heerlijk rustgevend. Pieter was er vast uit, en ik keek nog even wat slaperig uit het raam de zee over. Wat denk je, jahoor allemaal dolfijnen. De ene na de andere vin die boven water kwam, en op meerdere plekken tegelijk. Ik Pieter geroepen die meteen naar het strand is gelopen. Ook de kindjes gezegd dat er dolfijnen waren, en die liepen ook in hun onderbroek en shirt naar buiten. Mams eerst nog boven uit het hoge bed klimmen in de blote kont (hoezo een beeld schetsen.....) om daarna ook naar buiten te gaan. Voor de kust zwommen denk ik bij elkaar wel een honderdtal dolfijnen die langzaam voorbij zwommen. En toen we dachten dat het klaar was, zwom er ook nog even heel rustig een zeeleeuw voorbij. Kortom een goed begin van de dag.

image  image

Na dit avontuur op weg naar Monterey naar het aquarium. Het is te merken dat het toeristischer wordt en ook weekend is, want het is druk. We zoeken een hele tijd naar parkeerplek en vinden uiteindelijk een parkeerplaats die wel RV's accepteert en 'maar' $20,00 vraag ipv $40,00. Bij het aquarium zelf stuiten we ook op een rij, al gaat die vrij vlot. Voor het luttele bedrag van $105,00 mag de hele familie naar binnen (en Siri is gratis). Maar moet zeggen, dat het er wel heel leuk uitziet allemaal. Het hele aquarium is heel visueel ingericht en echt op kinderen gericht. Ze kunnen overal op knopjes drukken om iets te laten gebeuren of iets te zien. Echt heel leuk, en hier zou je makkelijk een dag door kunnen brengen. Wat ook leuk is hier, is dat je heel veel dieren ziet die je eigenlijk nooit in een aquarium ziet. Zo hebben ze heel veel kwallen, inktvissen en dieren die typisch daar voor de kust voorkomen.

image  image  image

Na ook nog wat gegeten te hebben, besluiten we rond half vier dat het mooi genoeg is, en dat we op weg moeten naar de camping. We twijfelen nog of we de camping dichtbij moeten nemen of die wat verder weg. Als we de kindjes na echt 3 min al volledig in coma zien liggen, gaan we maar voor de wat verdere camping. We rijden weg uit Monterey, en rijden al snel weer langs de kust. En wat voor een, echt ongelofelijk hoor, heel erg indrukwekkend. Een ruige rots kust met helderblauw water waar je slingerend langsrijdt. De ene camping schijnt vol te zijn, dus op naar keus 2, waar wel plek is. We staan hier in het bos dus zien helaas van de kust niks. Wel hebben ze hier een speeltuin, dus driemaal raden wie er helemaal blij zijn (juist paps en mams). De hepie's hebben hier heerlijk gespeeld en wij hebben er onder het genot van een Corona bijgezeten. Daarna lekker gegeten bij de camper en het vuur aangemaakt. Hier hebben ze net nog wat marshmallows in gehad, waarna ze stuiterend in bed liggen (iets met suiker en hyper). Morgen proberen we een heel stuk langs de kust te rijden richting Santa Barbara. Afhankelijk van hoe het gaat, kijken we waar we stoppen. We hebben in ieder geval al weer een paar 10 campings uitgezocht, want tja, je went er toch aan he...
Dikke kus van ons.