Dag 20: Santa Cruz

20 juni 2015 - Aptos, California, Verenigde Staten

Rond een uur of tien vanmorgen weer op pad richting Santa Cruz. Er schijnen hier prachtige stranden te zijn, en het is weer een stuk naar beneden. Al na 15 min komen we bij de Golden Gate Bridge, alleen is het vandaag helaas heel mistig en bewolkt. We zien er dus niet veel van, jammer genoeg en het laat meer weer eens zien dat we gisteren heel veel geluk hebben gehad met het weer. Al snel zitten we weer op de oude Highway 1, die langs de hele kust loopt en in het begin dus ook dwars door San Francisco.

Na een 45 min ofzo komen we bij de kust en rijden we ook strak langs de kust. Sommige stukken zijn echt adembenemend mooi, met ruige rotsen met daartussen mooie gele stranden. Oh je zou toch maar zo wonen, schiet toch wel een paar keer door mijn hoofd vandaag. Maar goed, dat is niet zo, dus met 55 mph scheuren we erlangs. Rond 12:30 komen we aan bij Santa Cruz, waar we snel wat boodschappen doen en een broodje halen. Nou ja snel, rond 14:00 gaan we weer weg opzoek naar de camping. Die hebben we vrij snel gevonden, alleen is dit dan echt de eerste camping tot nu toe die vol zit. Dus op naar de volgende en daar is zowaar nog wat plek.

image  image  image

Deze campings hebben een scenic rating van een 10 (verder zijn we niet veeleisend hoor) en in dit geval is dat toch ook wel zo hoor. Je staat wel op een soort parkeerplaats tussen de andere campers, maar dus ook echt 3 meter verwijderd van het strand. En de zee is denk ik 80 meter hiervandaan. Het is een heerlijk zandstrand, alleen is het wel vrij koud hier. Wel zonnig, maar de wind is fris dus zwemmen is er niet bij. De kindjes hebben heerlijk aan het strand gespeeld en wij hebben genieten van het uitzicht een biertje in de zon gedronken. We hebben ook iets gezien in de zee, maar zijn nou niet zeker of het dolfijnen waren of zeeleeuwen of misschien wel een haai (die hier dus echt de laatste dagen gezien is....). Nu de generator van onze buurman uit is, hoor je ook het rollen van de golven en ik kan me voorstellen dat dat s' morgens heerlijk wakker is.

image  image  image

Morgen gaan we naar Monterey waar we in ieder geval naar het aquarium gaan. Dit schijnt echt een van de mooiste te zijn, dus wij zijn benieuwd. Of we daar ook overnachten of dat we verder naar beneden gaan, gaan we nu zo uitzoeken. Onder het genot van een drankje met de zee op de achtergrond qua uitzicht en qua geluid. Kan slechter hoor...

1. Irma:
    21 juni 2015
    Hoi buurtjes, wat leuk om iedere dag weer een bericht te lezen van jullie. Geniet er nog maar lekker van, de zomer wil hier nog niet echt doorbreken het komt nu echt met bakken uit de lucht vallen.Het is om 12:00 17 graden buiten. Betekend dat alles weelderig groeit ook in jullie tuin dus ga deze week de containers even goed vullen met al dit weelderige groen uit onze tuinen. De druif zakt al bijna naar beneden en je bamboe als je niet uitkijkt wordt het een bamboebos en dat is toch niet de bedoeling.Met de poesjes gaat het goed zijn echte slaapkoppen en s'avonds hebben we een goed spinnend/miauwend gesprek met elkaar, want dan hebben ze toch een honger en dat maken ze ook goed duidelijk. De rest van de dag zijn ze boven of liggen lekker opgekruld op de bank.Ze hebben ook niet veel zin om naar buiten te gaan ,hoop dat het de komende dagen nog wel wat beter gaat worden dan kunnen alle ramen en deuren weer heerlijk open.Het zal voor de kids wel weer wennen worden als jullie terug zijn gelukkig hebben al bijna zomervakantie van school dus kunnen ze weer de hele dag keten en giebelen met elkaar. Maak er nog een mooie week van samen en geniet er met volle teugen van.