Dag 11,12 en 13 watervallen, goud en whistler

20 juli 2019 - Fanny Bay, Canada

Op dinsdag ochtend werden we wakker en na een heerlijke verfrissende douche zijn we richting Wells Gray Park gereden. Dit park staat bekend om zijn vele watervallen, en we hadden de drie mooiste uitgekozen. Dus een stuk het park in gereden en na zo’n 10 min kwamen we al bij de eerste. De Spahats Falls die na een kleine wandeling te bezichtigen was. Een prachtige hoge waterval, anders dan we tot nu toe hebben gezien. Ook het plaatje er omheen is mooi om te zien. Snel verder naar de andere die weer 30 km verderop ligt. Dit zijn de Dawson Falls en die noemen ze ook wel de kleine Niagara Falls. Als we het zien, dan snappen we waarom. De waterval is heel breed in een soort halve cirkel waar het water een paar meter naar beneden dondert. Alleen de kracht alleen al is heel indrukwekkend om te zien. De laatste waterval ligt hier vlakbij en is ook weer een hoge waterval. Het water knalt met een enorme kracht de rotsen uit en dondert naar beneden. Ook echt weer heel mooi om te zien.

7ED03E41-4243-4E90-BB78-9652D7789159

Inmiddels zijn we wel uitgewatervalt en gaan we weer richting camping. Totaal onverwacht zien wij nog een zwarte beer langs de kant van de weg. De familie mist hem helaas, en ondanks dat we nog terug zijn gereden hebben we hem niet meer gezien. Stand, bruine beren: 6, zwarte beren: 5. Kan slechter.

Op de terugweg nog een keer boodschappen gedaan om wat zaken aan te vullen en weer een paar dagen vooruit te kunnen. Daarna met gierende banden richting de camping waar de hepies heel blij mee zijn.

Op de camping komt Pieter er niet onderuit om met Storm te gaan kanoën en Annie heeft inmiddels wat vriendinnen opgedaan. Dat is dan wel weer het voordeel van zo’n Nederlandse camping. Met die meiden gaat ze zwemmen in het meer, en ik zit op de kant te kijken. Na de wateractiviteiten moet de familie douchen en flanst mammie een maaltijd in elkaar. Als het eten op is staan ze te trappelen om weer te spelen met de meiden, dus vooruit maar. Ze gaan met zn allen bij de schildpadjes in het meer kijken, dus wij moeten even ‘loslaten’ zoals ze dat noemen. Ze vinden het heerlijk, en wij zitten even heerlijk rustig een drankje te doen.

91AC71C5-60C3-45AC-8DB4-63DB8B72310E   2469B5D8-9093-4C5E-AB91-DE85AC29AFC7

De volgende ochtend regent het non-stop en gaan we richting Cache Creek als tussenstop richting Whistler. Als we Kamloops voorbij zijn, verandert het landschap snel. Het groen maakt plaats voor een wat dor landschap, en het schijnt dat dit de oude goudzoekers omgeving is. Als we bij Cache Creek in de buurt zijn is het helemaal dor, en ziet het er totaal anders uit als we tot nu toe hebben gehad. Ook wel weer leuk om te zien. Als we bij de camping aankomen die we hebben uitgekozen zien we dat dit niet echt wat is. We draaien snel de camper en scheuren zo weer terug. We besluiten maar vast een stuk richting Whistler te rijden, zodat we de dag erna wat minder lang hoeven.

Onderweg zien we het landschap weer veranderen. Eerst nog een mix van een ruig en droog landschap maar ook deels groen met naaldbomen. Niet veel later is het weer helemaal groen, en kronkelen we tussen de bergen door. Nog een andere camping besluiten we ook maar over te slaan, dus nog een stuk verder. Uiteindelijk komen we bijna bij Lillooet uit waar we een camping langs de rivier vinden.

52E32C05-696C-4DA2-8C9B-EDBDFB8425FA    3A230B21-1A30-41B9-BE16-53C954F8ED28

De plek blijkt prachtig met een soort van strand naast de rivier met allemaal leistenen langs de oever. Eindelijk zien we ook zon, na een hele dag regen te hebben gehad. We zetten 2 campingstoelen in het zand met een Corona in de hand terwijl de hepies klooien in het zand. Oh wat is dat lekker zeg eindelijk een beetje zon. Goed uiteindelijk moeten we toch ook eten, dus terwijl de kindjes snel douchen in de camper maak ik het eten klaar. We kunnen nog eten buiten maar we zien de lucht alweer betrekken, nee he. En ja hoor, niet veel later begint het als een gek te waaien, en te regenen. Wij zitten daardoor verplicht de hele avond binnen, opzich ook wel een keer lekker, het boek was meteen uit :)

1DE374FF-7080-4D95-AD02-EF809D77405C

Vandaag vertrokken na een stevig ontbijt richting Whistler. De weg kronkelt tussen de bossen en we moeten behoorlijk klimmen en dalen. Op een gegeven moment dalen we van 1300 meter naar 300 meter, met de ene bocht na de ander. De camper is blij dat die aan het eind is, dit was wel even schrikken voor hem. Wel weer een prachtige weg om te rijden maar dat is tot nu eigenlijk bijna alles wel. Na een tijdje komen we aan bij Whistler waar helaas de eerste camping vol zit. We moeten nog 20 km door rijden en komen dan bij een 2e camping aan waar we gelukkig de laatste plek hebben voor een kleine prijs (een schokkende 70 dollar, blijkbaar betaal je voor de plek) We staan een beetje op hoogte en kijken prachtig uit over de vallei. We eten hier even een broodje en gaan dan nog even naar Whistler. We parkeren hier de camper tegen een kleine prijs (....) en lopen het dorp in. Het ziet er eerlijk gezegd wel supergezellig uit hier, echt een ski-oord maar dan nu in de zomer. We lopen even rond, en kopen nog een trui voor de hepies. Als afsluiting nog een ijsje en dan weer naar de camping.

767A5756-0D8B-4795-B065-C38D258994FB  0098DF58-0334-434D-B9A4-8EDA604CCE7D

Hier hebben we nog even in de zon gezeten maar ook hier druppelt het af en toe. Hopelijk kunnen we zo nog even buiten zitten, dat is toch wel prachtig met dit uitzicht en een vuurtje en drankje erbij. Morgen richting Vancouver Island, en als het goed is gaat vanaf morgen het weer ook omslaan naar beter weer. Stiekem kan ik me wel verheugen op het zien van de zee, want hoe mooi alles ook is, dat is toch ook altijd wel heerlijk.

1. Ank:
    20 juli 2019
    Goedemorgen ( hier ) fijn om weer wat van jullie te lezen. Wat een belevenissen weer..... het is zo leuk om jullie te volgen. Nog een goede trip verder. Veel knuffels ( speciaal voor de kids) grapje hoor van ons nu nog uit Epe. Dikke kus
  2. Pieter:
    20 juli 2019
    Hè oudjes leuk om jullie reactie te lezen bijna Doeburgers :). Wij zitten hier nog een laatste drankje te doen onder een prachtige sterren hemel (eindelijk mooi weer) bij een kampvuur en gaan zo snurken en dan morgen op weg naar de punt van het eiland op zoek naar orca’s dikke kus van ons 4en
  3. Arjan:
    22 juli 2019
    Zo te lezen meer dan voldoende prachtige natuur in dit grootse land waar jullie meer dan genoeg van mee krijgen. Prachtig. Nu op weg naar de zee. Geniet