Dag 14 en 15, zon, krabbetjes en Vancouver island

21 juli 2019 - Telegraph Cove, Canada

Gisteren zijn we vertrokken uit Whistler en richting de boot gegaan. Als cadeautje zagen we bij het wegrijden van de camping nog een kleine zwarte beer de weg oversteken. Stand, bruine beren:6 en zwarte beren: 6. Het bleek maar een kort ritje te zijn van een uur en grotendeels langs de zee. He he dat ziet er toch altijd wel weer mooi uit hoor. We hadden eigenlijk de boot van 19 uur gereserveerd (dat was toen nog de enige vrije tijd) maar we dachten we gaan er gewoon op tijd heen en zien wel. Dus in de rij voor de boot van 13:30 met nog heel veel andere mensen. Gelukkig konden we als een na laatste nog net mee, dus dat was boffen. De overtocht duurde 1 uur en 3 kwartier, dus na een sandwich gegeten te hebben waren we ook al weer bijna aan de overkant.

2E510D88-7565-4D9B-A07B-55338EFF1DB9    871317B3-1AE1-40C7-972B-4948DC1C4851

Eenmaal aan de overkant zijn we vast de goede kant op gaan rijden zodat we de dag erna niet zo lang hoefde. We zijn uiteindelijk geëindigd in Fanny Bay op een camping met zicht op zee. De kindjes konden een beetje klooien bij het water waar allemaal krabbetjes in het water liepen. Kortom die hebben zich heerlijk vermaakt. Pappie en mammie konden nog heerlijk in de zon een drankje doen. Heerlijk hoor zo’n zonnetje, daar knapt de mens van op. Na het eten nog even snel de firepitt aan om wat marshmallows te roosteren, en hop naar bed.

A3407F89-E9F6-422A-9986-7CF851F8FBFC  B83B9532-A9D0-4E47-A56C-B7FD4FC067AE

Vandaag richting Port McNeill gereden waar we nu op Alder Bay park staan. Onze picknicktafel kijkt uit over de zee en je loopt hier zo een stuk naar beneden naar het strand. Kindjes vinden het heerlijk en hebben al met stukken hout en zeewier gespeeld. We hebben besloten om hier een dagje korter te staan om zo een dag langer op Quadra Island te hebben, want dat schijnt helemaal prachtig te zijn. Vanavond ook voor het eerst gebarbequed sinds dat we een rooster hebben gekocht dat je over zo’n firepitt kan leggen. Heerlijk incl maïskolf en gepofte aardappel, worstjes en een hamburger. Mijn man was helemaal in zn element, lekker mannelijk barbecuen op vuur.

17030FC5-1D47-419D-A3B7-CEDDB14D9E1F  0A283CC3-CEDD-442C-810F-B43701D404FD

Morgen gaan we orka’s kijken dus we zijn heel erg benieuwd. We horen overal dat er genoeg walvissen en orka’s zitten, dus we zijn hoopvol. Ook wordt het morgen heerlijk weer, dus dat is sowieso al wel genieten op zo’n boot. NU maar hopen dat deze boottocht wat beter verloopt dan die bij de walvishaaien toer, want om nu ook nog de orka’s bij te voeren is ook wat overdreven....

1. Annemiek flipse:
    21 juli 2019
    wat een prachtige verhalen, dank dat wij erin mee mogen lezen.

Geniet lekker. veel plezier
  2. Arjan:
    22 juli 2019
    Lekker weer, de barbecue aan, water en nu hopen op een rustige zee om naar de Orka's te gaan. Veel plezier
  3. Olink:
    22 juli 2019
    Heerlijk, bij de zee. En dan ook dat het weer wat beter is . Kan me voorstellen dat dit goed voelt. Lekker klooien in het water.
    Het laatste wat je schreef Nik is mij niet helemaal duidelijk. ":nu maar hopen dat deze boottocht wat beter verloopt dan die bij de walvishaaien". ??????
    Paps schrijft de rest. (Hij kan dat zo goed, en is 100x sneller klaar dan ik)
    Dikke kus.
  4. Nikki:
    22 juli 2019
    Inderdaad heerlijk hier aan het water met een zonnetje. We gaan nu zo richting Quadra Island waar we een paar dagen blijven voordat we weer naar Vancouver gaan.
    Enne mijn ritje naar de walvishaaien heeft voor een groot deel bestaan uit het hangen over de railing en kotsen vanuit je tenen.... Dus we hebben hier altijd het grapje, mamma heeft de walvishaaien gevoerd, want toen kon ik nog net op tijd mijn snorkel aan de kant doen in het water voordat ik die ook volledig had volgespuugd. Gelukkig is het gisteren goed gegaan :)
  5. Thom en Mieke:
    23 juli 2019
    Lieve schatten

We moeten even lachen om dat zinnetje; Hè, Hè, eindelijk zon. Top voor jullie , maar hier kruipt het kwik nu al dagen lang richting de achterlijke 40 graden!!
    Tja waar moet je het zoeken?
    Na alle bergen en meren kan ik me voorstellen dat een wijde blik over het zeewater heerlijk is met De Twee rotzooiend tussen de rotsen en krabbetjes opscharrelend. Mooi.
    We zijn benieuwd naar de volgende aflevering want Orca’s en andere altijd weer indrukwekkende zeebewoners geven de mens een nederig en apart gevoel.
    Pieter is gelukkig weer master-barbecuer, heerlijk. Ik vind niets mooiers dan een beetje braden in de vrije natuur met een drankje en gelukkige kinderen, die altijd weer genoeg hebben aan ‘vondsten’, klooien en vrijheid.
    Nog enkele dagen en we hopen dat ze een indrukwekkende afsluiting vormen van jullie wat frisse, maar unieke vakantie.
    Geef Tante Siri en Linksbuiten Storm een dikke kus van ons. Jullie zijn bofkonten, maar dat zal je later pas begrijpen.
    We love you
  6. Ank:
    24 juli 2019
    Goedemorgen kids, Beetje late reactie onze email werkt niet helemaal zoals het moet.
    Wat ziet het er allemaal prachtig uit. Wij krijgen het gevoel om ook maar eens die kant op te gaan.
    Fijn dat de hepie's het ook naar hun zin hebben, zo te zien op de foto's.
    Wij kijken uit naar het volgende verhaal. ( Ik mis jullie wel hoor als ik zo de foto's zie) ik praat nu maar even voor mezelf.... Nog een paar dagen genieten daar en dat terug naar het behoorlijk warme Nederland. Nu vanuit kantoor puf puf. Dikke knuffel voor allemaal. Groeten van ons Joop en Ank