Dag 4,5 en 6 Revelstoke, Lake Louise en beren....

13 juli 2019 - Jasper, Canada

De volgende dag richting Glacier National Park, maar waar we uiteindelijk in Revelstoke zijn gestopt. Hier was een camping met douches, wifi en een zwembad, dus wat wil je nog meer. We waren hier redelijk op tijd, dus nog tijd om even een plons te nemen in het zwembad, om daarna nog een spelletje te doen met de familie. Dit natuurlijk onder het genot van een chipje en een drankje. Daarna een lekkere salade met echt stokbrood (het brood is hier echt niet te eten, dus ik was helemaal in mijn nopjes met deze vondst) en nog even het vuur aan. Dit keer niet onder het genot van marshmallows want de familie had al een ijsje gehad.

D6A8EC5A-B803-4EAF-826F-497B9506653C  9FFBE699-76D4-46CD-B82E-13A4FA781C14

De volgende dag gingen we richting Banff National Park, en het duurde dan ook niet lang tot we het ene na het andere fantastische uitzicht hebben. De meren hier zijn helblauw van kleur en de bergtoppen beginnen inmiddels ook sneeuw te bevatten. Onderweg toevallig bij Bear Creek Fall gestopt omdat Annie moest poepen. Dit bleek een waterval te zijn waar je met een korte  (maar steile) wandeling naartoe kon lopen, dus dat hebben we gedaan. Het bleek een fantastische waterval te zijn met wederom helblauw water. Het was een pittige wandeling maar zeker de moeite waard.

F765352A-5C00-4610-B26A-3883F3F7E6E6  AAB71B84-800F-4C63-84D1-27E549AA5A8A

In Golden hebben we nog een hamburger gegeten, om daarna vrij snel het park in te rijden. We hadden hier een camping gereserveerd bij Lake Louise, alleen was het nog even een uitdaging deze te vinden. Na een paar keer gekeerd te hebben op de snelweg, hebben we het dan toch gevonden. Het bleek een enorme camping, waar het maar goed was dat we gereserveerd hadden. Alles zat namelijk vol. Ook melden ze nog even bij het inchecken dat de kans bestaat dat we beren op de camping zien, omdat die bijna dagelijks wel worden gespot. Ehm ......ok........slik.... Nou goed dan houden we daar maar rekening mee.

CCB0846B-F1AE-4017-9B56-3F2F01CF75FF   789961C7-D186-46B2-BC53-36FC6FF92EA6

De plek zelf is prima en vanuit hier kan je prachtig lopen langs het water. Wel zijn de we de eerste keer allemaal bijna de lucht in gesprongen toen de trein luid toeterend langskwam. Jeetje wat gaat dat ding hard. Jammer dat het weer hier wat tegenzit, waardoor we verplicht binnen hebben gezeten, maar ja een mens kan niet alles hebben zeggen ze dan.

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om naar Lake Louise te gaan. In het begin dachten wij nog naïef dat we hier zo naartoe konden rijden aangezien we lekker op tijd waren (8:15). Mja, think again. We werden zo de parkeerplaats opgeleid maar ook zo weer af, richting de park & ride. Deze ligt zo’n 5 km hier vandaan, en daar parkeer je de camper om vervolgens met bussen weer terug te gaan. We hebben hier uiteindelijk 1,5 uur in de rij gestaan voor kaartjes voor de shuttle en waren om 11 uur dan eindelijk bij het meer. Goed dit was dan ook prachtig, dus het was niet voor niks. Hier ook nog een wandelijk gemaakt flink bult op, zodat we een mooi uitzicht over het meer hadden. Iedereeen die ik op het eind tegenkwam zei alleen maar, you’re almost there, dus blijkbaar was het gehijg en gepuf voor iedereen duidelijk :)

4D0E59CB-8BA1-4F46-AC91-CAA62F44976F   D2034CFB-A246-4934-B97F-882850A6C6B6

Na deze wandeling weer richting de shuttle om terug te keren naar de camper. Van daaruit zijn we richting Banff gegaan, om daar bij Sulpher Mountain met de gondola de berg op te gaan. Voor een klein prijsje (mijn man sloeg steil achterover, en het heeft hem veel pijn gedaan de kaartjes te kopen) de berg op waar je een werkelijk fantastisch uitzicht had. Hier rondgelopen en zelfs wat brutale eekhoorns en wat berggeiten gezien. Na de rit naar beneden zijn we via een toeristische route weer teruggereden naar de camping. Een prachtige route ipv de stomme Highway die ook door het park gaat. En ja hoor, het duurde dan ook niet lang voordat er allemaal auto’s stil stonden. Een teken dat er iets van wild in de buurt is. En ja, daar stond gewoon een bruine beer. Kindjes helemaal blij dat zij ook een beer hadden gezien. Na een tijdje verwonderd naar de beer gekeken te hebben, zijn we weer doorgegaan. Niet veel later, het zal toch niet, jahoor weer een beer. Gewoon 2 beren gezien onderweg, en goed ook. Ze liepen heerlijk rustig rond zich absoluut niet bewust van de kleine verkeerschaos die zich dan voortdoet van alle toeristen die ook komen kijken wat er te zien is. Supergaaf om te zien, dat belooft wat.

00524356-D9D9-4558-A7A3-C21FB3425237     7A5E600F-641D-4478-9B1D-500375B5A4D8

Bijna bij de camping nog in het plaatsje Lake Louise een pizza en wat pasta gehaald voor een godsvermogen (het is hier wel duur hoor....) en deze heerlijk bij de camper opgegeten. Al met al een lange maar geslaagde dag. Morgen gaan we richting Jasper waar we moeten proberen een kampeerplekje te bemachtigen. En anders wildkamperen tussen de beren....

1. Joop:
    14 juli 2019
    Hallo Jongelui.
    Ik zie het al , we ons geen zorgen te maken, jullie vermaken je wel.
    Prachtig gezicht die blauwe meren.
    En die beer heel apart, de volgende keer iets dichterbij fotograferen.
    Leuk Nikki dat jij de verhalen van Leo en Anneke nu aan het vertellen ben.
    Groetjes oma en opa
  2. Arjan:
    15 juli 2019
    Blijft geweldig om jullie reisverhalen te lezen. Verweg en toch dichtbij. Dank voor de update via de app. Was ik heel blij mee. Geniet met elkaar.