Dag 8: boottocht en hoog in de bomen

14 augustus 2016 - Breege, Duitsland

Gisteren inderdaad gekozen voor de boottocht. Dus na het vaste ochtendritueel van een broodje eten en douchen, hop in de auto naar Sassnitz. Daar de auto bij de haven geparkeerd en op zoek gegaan naar een rederij. Al vrij snel gevonden, en met een half uur konden we al op de boot. Het weer was tot dan toe nog heerlijk geweest, alleen betrok het steeds meer en kwamen er zelfs wat donkere wolken tevoorschijn. We stonden als eerste in de rij, en waren dan ook als eerste op de boot. Meteen naar boven op het open dek een lekker plekje opgezocht.  

image  image
Na een half uur vertrok de boot en vertrokken we voor de korte tocht langs de befaamde krijtrotsen. Hier hadden we al een glimp van opgevangen tijdens onze wandeltocht eerder, maar je kan ze natuurlijk het beste zien vanaf het water. Duurde ook niet lang voordat we langs een inderdaad prachtige kust vaarden. De hepies vinden hier natuurlijk geen ruk aan, maar het hele varen opzich vonden ze wel spannend. En natuurlijk waren er fruithapjes en croissantjes mee op ze mee zoet te houden :) Het weer hield zich gelukkig goed, met zelfs af en toe een zonnestraal.

image  image
Na zo'n anderhalf uur was het afgelopen en waren we weer terug in de haven. Nog een broodje vis voor de honger, en daarna nog een wandeling naar het oude centrum van de stad. Dat was mooi om te zien met allemaal oude straatjes, maar er was niet heel veel te beleven, en dan is de familie er al snel klaar mee. Dus hop terug naar de auto en  weer richting huis. Wat onderweg opvalt hier is dat er naast de schattige bouw (afgewisseld met vreselijke oost-Duitse bouw trouwens) de meest vreselijke aanplak biljetten hangen overal voor politieke partijen. Ik heb echt met stomme verbazing zitten kijken naar een aantal teksten, en vind het nog steeds ongelofelijk dat dit gewoon kan hier. De 2 toppunten hieronder (met dank aan Pieter die midden op de straat stil ging staan om de foto's te kunnen maken).

image  image
S' Avonds nog lekker uit eten geweest en een heerlijke schnitzel gegeten. Daarna de hepies naar bed, en lekker in de voortent zitten kletsen. Het is namelijk echt een soort zelfmoordpoging als je hier buiten gaat zitten, binnen 3 seconden heb je al 5 muggenbulten te pakken. Met uitzondering van kleine meneer Flipse, die dus nog geen enkele muggenbult heeft. Heel vreemd....

image
VAndaag eerst lekker rustig aan gedaan en de bedden gewassen en verschoond. Net toen we weg wilde gaan, bleek dat we waren vergeten dat de poort dicht zit tussen 1 en 3 en we dus de auto gewoon weer naast de caravan konden parkeren. DAn maar even in de zon zitten en een potje voetballen dan (de mannen dan he). Om 3 uur alsnog in de auto opweg naar het Baumwimfelpad in


Daar om 4 uur aangekomen en dapper aan de wandeling begonnen. Het bleek een soort pad te zijn dat hoog in de bomen is aangelegd en waar je een hele route kan afleggen. In het midden zit een soort toren waar je in cirkels helemaal omhoog cirkelt, tot je ver boven de bomen uitkomt. Heel mooi en stevig gemaakt, en op zo'n manier dat het voor de kindjes ook heel leuk en makkelijk te doen is. Eenmaal boven aangekomen was het uitzicht echt geweldig. Je kan bijna over het hele eiland heenkijken, heel erg mooi. 

image  image
Eenmaal beneden weer aangekomen hebben de hepies natuurlijk nog even in de speeltuin gespeeld. Daarna weer naar huis en even langs de camping om wat speelgoed op te halen voor in het restaurant. Daarna weer op weg om een restaurant te zoeken, en na 2 pogingen waarbij alles vol bleek te zitten, zijn we in Breege in de haven(tje) in een restaurant beland. Vreselijke bediening en we hebben de slechtste schnitzel ooit gegeten. Ach ja, hebben we dat ook een keer meegemaakt. 


Inmiddels liggen de hepies op bed, en is het volgens mij stil. Morgen gaan we naar het strand ongeacht het weer. De voorspelling verandert hier zo vaak, en zit er zo vaak naast, dat we er niet meer op kunnen plannen. Het plan is verder dat we donderdag hier weggaan, en dan ergens halverwege overnachten om de volgende dag naar Texel te gaan. Gelukkig is het daar nu prachtig weer, en gaat het vanaf vrijdag regenen......We zien het wel, we kunnen er niks aan veranderen. En we vermaken ons sowieso wel, maar een beetje zon zou toch wel heel erg lekker zijn.
 

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

2 Reacties

  1. Mieke olink:
    15 augustus 2016
    Goedenavond kinderen,
    Thomas dacht even dat jullie al twee weken op vakantie zijn. Nee, pas een week. Het lijkt inderdaad veel langer dan 1 week. Het was even goed Nikje om je gisteravond te horen!!
    Dat het veel langer lijkt komt denk o.a omdat doordat jullie verslagen om de dag binnenkomen. Leuk hoor!!!
    Vooral het verhaal van Storm die als enige niet wordt gestoken door de muggen en dus als extra taak heeft water te halen. (geen kinderarbeid toch !!)
    Het was(is) hier vandaag heerlijk weer. Eerst getennist en daarna de nodige activiteiten in huis en tuin. Skye heeft muizen ontdekt in het houthok. Resultaat zeer regelmatig krabben en blaffen tegen het "hok". Tja, het blijft wel een Jack Russel.
    Lieve kinderen voor allen een dikke kus.
    Paps: 'Ik heb even gedacht vertrek een dag eerder, maar ik begrijp natuurlijk dat betekent weer inpakken enz.
    Ik weet zeker dat Texel rust, mooi weer en plezier betekent.
    Love you all
    Je vader en opa en naatuurlijk schoonvader
  2. Ank:
    15 augustus 2016
    Hallo Lieve kinderen,

    Wat ontzettend leuk al die verhalen, en foto's. Jammer dat het weer niet echt mee zit. Maar jullie maken er in ieder geval wat van. Die lig strandstoelen zien er goed uit, lekker om op te lezen. Vandaag voor het eerst weer de verhalen gelezen, druk , druk. Werken oppassen, zaterdag de hele dag in de tuin snoeien enz. allebei zo stijf als een plank op zondag.
    We ( ik) mis jullie wel hoor als ik de foto's zo zie met de hepie's. Dus dat wordt fietsen met Siri als ze weer in Doesburg is.
    Geniet nog maar lekker zo. Toch wel lekker die duitse worsten!! Ik hoop dat het kamperen een beetje bevalt. Het behelpen valt wel mee denk ik. Jullie zullen nu wel aan de borrel zitten. Wij gaan nu lekker voor de tv.
    Dikke kus van ons uit Epe en tot horens