Dag 18: op weg naar San Fransisco

18 juni 2015 - Larkspur, California, Verenigde Staten

Vanmorgen rond een uur of 9:30 vertrokken richting San Fransisco. Eerst nog even de camper leeggegooid, en daarna hop onderweg. Duurde niet lang of we zaten op de snelweg, en dat was inmiddels al wel weer een tijd geleden. Rijdt dan toch wel weer heel anders hoor, dan dat je heerlijk rustig door de bomen heen scheurt. Maar goed, soms moet het even, en dat is ook prima. Het landschap is ook niet heel erg spannend, maar wel weer heel erg afwisselend.

Onderweg nog gestopt om even te lunchen. We hebben gegeten bij Denny's en dat bleek echt zo'n Amerikaanse dinner te zijn, compleet met van die zitbankjes zoals je die alleen in de film ziet. Echt Amerikaans gelunched compleet met friet en al. Wel met mayo dan he, en niet met ketchup. Hierna moesten we nog een klein uurtje rijden, dus meteen weer verder.

image  image  image

Op de routebeschrijving van ons campingboek komen we dan aan bij onze camping. Ik wist van te voren al dat de camping zelf niet veel zou zijn, want de scenic rating is een 2. Nou kloppen die ratings in onze ogen niet altijd helemaal, maar in dit geval klopt het dus wel aardig. Het is een grote soort parkeerplaats op gravel, waar je strak op je buurman staat en er verder ook helemaal niks is. De enige reden dat wij hier dan ook staan is vanwege de ligging. Je kan hier (schijnbaar) met 15 min lopen naar de ferry lopen waarmee je dan met 30 min op Fishermans Warf aankomt. Dus geen gedonder met parkeren in de stad, want dat schijnt echt een drama te zijn. Helemaal niks is trouwens niet waar, want ze hebben hier wel klein zwembad, dat de hepies al vrij snel hadden gespot. Hier hebben we dan ook nog even lekker in gezwommen, om daarna te douchen en te genieten van de borrel.

Onze kindjes hebben inmiddels al zin in de zeehonden, de authentieke tram en China Town en wij natuurlijk ook. Denk dat we wat leuke dingen bedacht hebben die ook leuk zijn voor de kids, dus we hopen er maar het beste van. Het is in ieder geval een stuk minder warm daar (20 graden ipv 35 tot nu toe), dus dat zal ook een deel schelen.

1. Thom en Mieke:
    19 juni 2015
    Hallo vier Musketiers annex Wereldreizigers.
    Ik moete toegeven dat ik wel een beetje jaloers ben. Reizen en veel zien is al een plezier op zich en Amerika brengt vaak de overtreffende trap.
    Als ik de reis episodes lees - Nik ik zei vroeger al: Waarom ga je de journalistiek niet in, maar ja...- valt me op dat de Storm en Siri zo bij elkaar horen. Misschien is dat uiterlijke schijn of pikt Nik de goeie fotomomenten maar ik denk dat deze reis ook de kinderen een stuk wijzer zal maken.
    Hier is alles OK, nasudderen van de vakantie die alles heeft gebracht wat ik (we) had gehoopt: prachtige natuur, overheerlijk eten en een mooie rust in de bergen van Friuli bij Eeic en Irene.
    Vanmorgen ga ik verder met het scheren van de beukenhagen, waar mams ook al mee begonnen was. Ze heeft een kleurenpalet aan bloemen gekocht zodat de tuin weer stralend de zomer ingaat.
    Gisteren heeft ze gegeten met de Haagse meiden, ergens in de Achterhoek, dat was een succes.
    Morgen zijn D&D te gast, helaas is de temperatuur niet zo dat we buiten kunnen eten.
    Lieve schatten een dikke kus voor de twee en we verheugen ons op een latere zomer met een stevige barbecue., Pieter houd het roer recht, geniet en Nik nogmaals je schetst ons op een mooie manier wat jullie meemaken.
    Van Storm hoor ik later wel de verhalen over beren, bomen en orca's. Ook jullie twee een stevige hug.
    Paps en (achter mij) Mams.