Dag 11: Kings Canyon National Park

12 juni 2015 - Kings Canyon National Park, California, Verenigde Staten

Gisteravond een restje pasta gegeten, en daarnaast een kop soep. Het vuurtje brandde al mooi op tijd, dus de kids konden na het eten de marshmallows in het vuur gooien. Hierna nog even spelen in het zand, daarna onder de douche en naar bed. Neemt niet weg dat ze meteen slapen, want ze hebben daarna nog een hele tijd met zn tweeen liggen keten. Maar ach, paps en mams zaten naast een kampvuur onder een geweldige sterrenhemel buiten, dus echt klagen hadden we niet.

Vanmorgen weggereden op weg naar het Sequioa National Park. Eerst een boodschap gedaan in Three Rivers, en een broodje gegeten en daarna op weg naar het park. Duurde niet lang voordat we op een geweldige haarspeldbochten circuit kwamen. Niet normaal hoe je omhoog slingert. Er staat dat het voor campers voor boven de 22 feet niet aan te raden is, en wij zijn 27 feet ( een verschil van zo'n 1,5 meter). Gelukkig dat manlief een beetje Tinus de Trucker is, want anders was het een uitdaging geweest. De hepie's sliepen natuurlijk al na 15 min dus die hebben hier niks van gezien. Wat ze dan ook hebben gemist is dat wij zowaar een berenjong vlak voor ons de weg over zagen steken. Was ook zo weg, dus helaas geen foto.

Onze eerste stop in het park was bij de Giant Sherman Tree, wat de grootste boom in de wereld. De kids wakker gemaakt, die alweer blij riepen, zijn we er al? Een stuk gelopen door het bos om onderaan bij inderdaad een enorme boom aan te treffen. Echt ongelofelijk hoe groot deze bomen zijn, je voelt je bijna een soort dwerg als je er tussen rijdt en loopt. Na deze stop doorgereden naar de camping die we hadden uitgezocht van te voren. Niet lang na de stop zagen we ineens allemaal auto's die gestopt waren op de weg. En ja hoor, een beer!!! Een hele dikke bruine beer midden in een veld. Deze keer gelukkig wel de foto's om het te bewijzen en de hepie's waren zowaar ook wakker om het te zien.

image  image   image

Daarna doorgereden naar de camping die dicht bleek te zijn. Dan maar door naar een andere. Uiteindelijk gekozen voor een die volgens het boek een geweldige omgeving zou hebben, dus daarvoor een andere camping laten schieten. Na nog een uur verder gereden te hebben langs allemaal bochten langs inderdaad een geweldige route dan eindelijk bij de camping. Ligt inderdaad prachtig in een bos, maar eigenlijk lag die andere camping een uur eerder dat ook. Maar goed, we staan wederom als god in frankrijk en niemand maakt ons iets. We moeten hier al het eten en de toiletspullen in een berenproof kist doen, om ervoor te zorgen dat ze het niet kunnen open krijgen.

Zo maar eens een wandeling maken naar het beekje hierachter en daarna gebakken eieren eten (we zitten nu een bakje chips weg te werken). Misschien ook nog even wat hout sprokkelen voor de vuurkorf hier. Kortom we hebben het heel slecht, willen graag naar huis en vermaken ons totaal niet.