Dag 12: Fresno en op weg naar Yosemite

12 juni 2015 - Coarsegold, Verenigde Staten

Na het stukje lopen gisteravond begon het dus niet veel later te gieten. Dus niks geen vuurtje, maar als de brandweer naar binnen en daar met de lichten aan gezeten. Want niet alleen wordt je nat door de regen, het wordt ook een beetje vies buiten, en een niet nader te noemen persoon wordt daar wat nerveus van. Houdt ook in dat als je wat nodig hebt van bv je toiletspullen je eerst naar buiten moet om je spullen uit de berenproof bak buiten te halen. Leuk hoor zo avontuurlijk doen, maar je raadt natuurlijk wel wie er dan naar buiten mag.

Goed na een vrij rustige nacht, waarbij Pieter alleen een keer iets hoorde grommen (??!!!!!! arghhhhhhh), vanmorgen weer na een broodje en snel douchen op pad gegaan. Weer dezelfde route terug moeten rijden aangezien er maar 1 weg is, en wij aan het eind zaten. Was wel echt een adembenemend mooie route waarvan we wel heel blij zijn dat we die gezien hebben. Heel vreemd hoe snel het ook kan veranderen qua landschap. De ene bocht zie je een superruig bergenlandschap om vervolgens 5 min daarna weer tussen de glooiende bergen te rijden, en daarna tussen de naaldbomen. Helaas geen beren meer gezien, maar nog wel zo'n 20 eekhoorns (sommige volgens ons ook behoorlijk suicidaal).

image  image  image

Na een uur waren we het park uit, en gingen we richting Fresno. Het enige doel om daarheen te gaan, was hoe verrassend om boodschappen te doen. Want een ding is zeker, dat kan je beter in de grotere plaatsen doen in zo'n enorme supermarkt. Na wat zoeken bij Fresno hadden we dan ook een Walmart te pakken, en hier hebben we weer 1,5 uur doorgebracht. Blijft frappant dat ze hier een heel klein hoekje met zowel fruit als groente hebben (echt 2m2) tov de vele gangen met blikvoer, diepvries maaltijden, pakjes en zoetigheid. Ongelofelijk wat je blijkbaar kant en klaar kan kopen en kan bereiden. Je kan nog net geen chef kok in een pakje kopen, maar dat zal denk ik niet lang meer duren.

Na de boodschap nog een klein stukje gereden naar de camping al een heel eind op weg naar Yosemite. Doel was nog een keer een hook-up te hebben voor de parken zodat we water kunnen bijvullen en wat andere zaken kunnen lozen. Ook is hier een zwembad, en daar hadden de hepies wel zin in. Het was de hele dag zo'n 35 graden, maar ja hoor, eenmaal op de camping hingen er al weer donkere wolken. Het is droog gebleven, maar echt geweldig om te zwemmen was het niet. En we waren er natuurlijk nog niet uit, en gedouched of het werd weer bloedheet. Maar goed, het was even lekker en daarna lekker de bbq aangedaan. Net heerlijk gegeten, en de kindjes op bed gelegd. Ze mochten vandaag niet zoveel slapen in de auto,dus de hoop is dat ze wat eerder gaan slapen ( al is het nu 21:30 en zijn ze nog wakker). Morgen op naar Yosemite. We zijn heel erg benieuwd en hopen dat we er toch een camping kunnen vinden, want dat schijnt nogal lastig te zijn daar. Tot nu is het overal vrij rustig geweest dus stiekem hopen we er toch op.

Nu nog eerst even een lekker drankje doen, en dan zo lekker naar bed.
Kus van ons vieren.

image

1. Annemiek flipse:
    13 juni 2015
    hallo familie, wat geweldig zo'n verslag elke dag.
    Dit is werkelijk een onvergetelijke reis hoor.
    Veel plezier met zijn allen nog.
  2. Joop:
    13 juni 2015
    Zo dat zijn hele avonturen en leuke verhalen en belevenissen. .leuk die beren ..wanneer je daar kampeert moet je dan nog oppassen voor die beren. .hier gaat alles goed ..we moeten steeds onze route aanpassen. .we zouden Duitsland Italië. Garda meer.. Cinquetere..Genua..Albenga en via Monaco naar zuid Frankrijk.en heel misschien het Stubai thal nog even aan doen..maar toch Stubai thal aangedaan. . we hebben hier geweldig naar ons zin ..heel mooi weer..beter dan in Italië. .fietsen en al naar 3 Almen gelopen. .dus vertrekken we maandag naar Abenga en slaan dan Garda en Cinquetere maar over ..liefs van ons en wees voorzichtig xxxx