Dag 13: Yosemite, deel 1

13 juni 2015

Allereerst voor mijn lieve moeder, van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat jullie een gezellige dag hebben, wij zullen er morgenavond (voor jullie vanavond) een op drinken.

Vanmorgen al weer wakker geworden van de behoorlijke hitte in de camper. Het was om 8:00 denk ik al wel 30 graden, dus het is meteen bloedheet. Na het ontbijt en een snelle doek door het gezicht op naar Yosemite. Onderweg valt al snel op dat dit een stuk toeristischer wordt aangepakt allemaal. Langs de weg zijn veel meer restaurantjes en gift stores, en die hebben we tot nu toe eigenlijk nog niet gezien. Ook bij Yosemite zelf is het ineens heel erg druk en is het een drukte van jewelste bij alle winkels en visitor centers in het park. Wij hebben de jaarpas, en kunnen dus zo doorscheuren.

Net in het park zijn we eerst gaan kijken of er nog een plekje op een camping was, zodat we ons daar de rest van de dag niet druk om hoefde te maken. Er was zo'n algemeen punt dat dat voor alle te reserveren campings regelt, en er bleek nog 1 plek te zijn voor een camper van onze grootte. Die camping was wel al vlak bij de ingang, maar vanaf daar kunnen we mooi een route naar Glacier Point doen, en weer een stuk terugrijden naar de camping. Dus maar geboekt, en vanaf daar op naar Glacier Point.

Al vrij snel gaan we weer slingerend naar boven, en rijden we tussen de bomen. Ik hoor Pieter nog zeggen, " nou tot nu toe vind ik het niet zo indrukwekkend hoor, dat Yosemite"....... Na een stukje rijden tussen de bomen komen we langszaam aan de zijkant van de berg samen met het uitzicht wat erbij hoort. Dit begint er al op te lijken, en hoe verder we komen, hoe mooier het wordt. Na een geslinger van een jewelste komen we dan aan bij Glacier Point. De kids waren toch nog even weggezakt, dus die worden net wakker. Hier een retedrukke parkeerplaats, waar er gelukkig speciale plekken zijn voor de campers, dus we hebben een mooie plek. Snel nog even wat broodjes gesmeerd ( we blijven nederlanders he) en hop op naar het uitzichtpunt. Na een klein stukje lopen al een geweldig uitzicht te pakken, want inderdaad toch wel het mooiste is tot nu toe. Een uitzicht op wat watervallen, de Half Dome en de rest van het geweldig indrukwekkende bergenlandschap. En niet te vergeten, meteen een enorm brutale eekhoorn naast ons staan.

image  image image

Vanaf dit punt is er een kleine route naar het uiteindelijk uitzichtpunt van Glacier Point. Leuk over wat rotsen klimmen, wat de hepies natuurlijk heel spannend vinden. Na een kleine wandeling komen we aan bij het uitzichtpunt, en jeetje mina wat indrukwekkend. Je kijkt echt regelrecht naar beneden de diepte in en ook hier zie je de hoge bergen van het park. Hier lekker een broodje gegeten in de schaduw met wederom een dikke eekhoorn naast ons. Daarna weer teruggelopen naar het beginpunt en hier nog een ijsje gegeten. Onze dochter liet het laatste stukje per ongeluk vallen, dus grote tranen van verdriet. Na de uitleg dat meneer de eekhoorn hier heel blij mee is, is ze eigenlijk wel blij met de actie en roept ze, alsjeblieft meneer eekhoorn (phew).

Goed hierna weer terug naar de camper, en op naar de camping. Dit betekent dezelfde route weer rijden, maar een echte straf is dat niet. Nadat we een 15 rijden, zie ik ineens iets, en roep keihard ' BEER!!!!!!!'. Pieter vol in de ankers (gelukkig net een stopplek) en ik ben uitgestapt op te kijken (toch een beetje eng want het is net enorm ver van me vandaan). En inderdaad ik zie een beer lopen, dus de hele familie uit de camper om te kijken. De beer kijkt wat boos onder ons, maar loopt rustig verder. Na goed kijken zien we ook nog eens 1 of 2 kleine beertjes erbij. Echt supergaaf om dit zo weer te zien, en de kindjes vinden het ook heel erg leuk. Denk dat er heel veel mensen hier behoorlijk jaloers zouden zijn als ze weten dat we tot nu toe al 4 (of 5) beren hebben gezien.

image  image  image

Zo'n 15 min later komen we bij de camping aan, en ook hier staan we prachtig. In het bos, maar nog wel open en er loopt een riviertje naast. We zijn volgens mij de enige grote camper hier, tussen allemaal tenten en kleine vouwwagens. Maar we staan weer mooi, en ik ga zo maar eens koken (iets van pasta of zo). Wordt tijd dat we gewoon eens op zo'n grote camping staan, waar we lekker burgers en pizza kunnen halen.... ;)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sjakie:
    14 juni 2015
    vanmorgen heb ik de laptop naar beneden gehaald om Maria de verhalen en foto's van de afgelopen week te laten zien.
    Zij was ook erg onder de indruk van de mooie parken en de prachtige vergezichten. Ook de verhalen leveren regelmatig een glimlach op als er herkenbare situaties worden beschreven.
  2. Olink:
    Hallo kinderen,

Eergisteren vertrokken bij Eric en Irene. Thomas had een hotel in Würzburg besproken. De plek waar we al vaker zijn geweest en waar je heerlijk bij het water nog van de nazon kunt genieten. Gepland was zo tegen 4 uur daar te zijn maar we kwamen 2 uur later pas aan. Een grote file.
    De volgende ochtend richting Doesburg.
    Gelukkig was het weer goed want anders is de overgang wel heel erg groot.
    Je weet dat ik niet diegene ben die enthousiast weg ga op vakantie maar bij thuiskomst is het altijd anders om. Thomas roept heerlijk weer thuis en eindelijk niet zo warm. Ik denk gatver,
    tjonge jonge er valt nog heel wat te doen in de tuin en ik vind het hier frisjes.
    Maar.....het zonnetje begon te schijnen. En Paps stelde voor om naar onze favoriete Italiaan te gaan en daar hapjes te halen. Je voelt het al. Onder de appelboom, in de zon met ....natuurlijk een glaasje wijn en nog heerlijk genieten !
    Vandaag heel rustig acclamatiseren met inmiddels op de achtergrond vanuit Paps kantoor luide muziek van Bruce Springsteen . Later op de dag gaan we nog wel ergens even iets eten.
    En dan gaat het "gewone"leven weer beginnen.
    Dikke kus van Thom en Mieke.
    En Ank, niks mee hoor met alleen maar wandelen. Als je het maar naar je zin hebt en dat hebben jullie
  3. Ank:
    14 juni 2015
    Hallo lieve Kids wat heerlijk zo genieten van al dat moois daar. Nik wat genieten we toch iedere keer weer van de verhalen. Wij vertrekken morgen richting genua. Dus op tijd naar bed vanavond morgen vroeg op. Hele dikke knuffel van ons joop en ank.