Dag 16: op weg naar Lake Tahoe

16 juni 2015 - Tahoma, Verenigde Staten

Vanmorgen wakker geworden en heerlijk gedouched in een grote douche op de camping. Onze zoon heeft nog tot 9:30 liggen meuren, en nadat hij wakker geworden is (met hulp) zijn we weer op weg gegaan. Ons doel van vandaag was boodschappen doen, tanken en naar onze camping bij Lake Tahoe gaan. Een grote Walmart zou zo'n half uur op weg langs de weg zitten.

Dus weer met z'n allen in de camper en via de 395 richting Lake Tahoe. Blijkbaar kom je op een gegeven moment in Nevada terecht ipv in California, dus dat hebben we ook meegepikt. Al vrij snel kwamen we bij de Walmart waar we eerst bij de Subways een heerlijk broodje hebben gegeten. Dit is zo'n tent waar je helemaal kan kiezen wat je op je broodje wilt dus iedereen kan eten wat die wil. Daarna de Walmart binnen, en jeetje mina wat een grote winkel weer. Grote verschil hier was dat hier echt enorm veel groente en fruit, maar ook vers vlees aanwezig was. Dus de hele camper weer vol, en daarna nog even tanken (2,87 tov de 3,70 van de laatste keer).

image  image image

Vanaf hier hop door naar Lake Tahoe. We keken tegen wat grote bergen aan, waar we blijkbaar overheen moesten. Dus na een 15 min, hoor ik de camper alweer brullend de berg omhoog gaan. Na niet heel lang, komen we ineens in een enorm toeristisch gebied, met enorme hotels, eettenten, winkels etc. Ik had een vermoeden dat Lake Tahoe toeristisch zou zijn, maar dit is wel heel erg. Gelukkig hoeven wij hier niet te zijn, dus vol verbazing crossen we hier doorheen. Na deze plaats komen we ook al vrij snel in de naaldbossen en rijden we langs het meer. Dat er inderdaad fabelachtig uitziet, met z'n blauwe kleur, stranden en tussen de naaldbomen. Dit belooft wat, dus we zijn benieuwd.

Na een dik half uur komen we aan bij de camping, dat in Suger Pine National Park ligt. We staan wederom tussen de naaldbomen, maar deze plek is wel heel erg ruim, en achter loop je zo het bos in. Vandaag besluiten we nog gewoon op de camping te blijven, om dan morgen hier met de camper naar het strand te rijden (het is net te ver lopen voor de hepies). Dus ik ben heel erg benieuwd hoe het er morgen uitziet, en of de kindjes het leuk vinden. De camping heeft namelijk een scenic rating van een 10, dus dat moet ergens vandaan komen. MIjn man heeft de bbq net aangestoken, en ik bereid de rest vast voor. Lekker eten dus, met een goede amerikaanse steak (die wel echt een godsvermogen kosten hier....) en een gepofte aardappel. En met boontjes deze keer, voor de nodige groente. De kindjes rennen als gekken rond de camper en spelen ziekenhuisje. Ik hoor mijn dochter elke keer roepen, ' oh mijn schatje gaat het goed'  waarna mijn zoon roept ' nee ik ga dood,,' . Mja ze zijn er erg druk mee, en gieren het uit met z'n tweeen. Aandoenlijk om te zien, en af en toe ook wat verbazingwekkend......

image  image

We laten morgen wel weer weten hoe het strand er nou uitziet en of het de 10 waard is.

1. Joop:
    17 juni 2015
    Goedemorgen vanuit een iets wat bewolkt Italië. .gisteren een rustig dagje, maar we hebben dan ook vakantie. ..vandaag gaan we fietsen naar een ander dorp..gaan nu eerst buiten ontbijten. .inmiddels is het 10 uur..gisteren drama verhaal uit Nederland met oma..details hoor je wel van Jet. .heel erg, ik ben er niet..
    Genieten jullie lekker van je rustige dag..Ja wat leuk he die fantasie verhalen van de kids..je verbaasd je iedere keer weer een dikke knuffel van ons aan jullie.