Dag 2 & 3: Bolsa Chica Beach en San Diego

3 juni 2015 - Chula Vista, California, Verenigde Staten

Na de prachtige camping in Malibu zijn we op weg gegaan richting de volgende camping bij Bolsa Chica State Beach. Mijn zoon heeft inmiddels zijn plek voorin geclaimed en het was ook echt niet mogelijk hem daar weg te krijgen. Als een kleine prins zit hij voorin vollop met zijn vader te kletsen. Ik zit daarentegen achterin met een kleine blonde dame die door wat slaapgebrek niet al te vrolijk is. Duurt gelukkig ook niet lang voordat die in slaap valt, en na een tijdje valt ook Henkie in slaap. Die kan ik naar de acherbank verplaatsen waardoor moeders zowaar ook even voorin kan zitten.

Eenmaal aangekomen bij de camping blijkt het om een soort parkeerplaats te gaan waar je aan de ene kant de grote weg hebt, maar aan de andere kant op 20 meter afstand de zee. Dat laatste is dan ook de reden dat we hier staan, en dan nemen we de rest maar even voor lief. We zijn iets te vroeg en mogen de camping nog niet op, en gaan nog maar even de vergeten boodschappen halen. En ook niet te vergeten een voetbal kopen want dat ziet Storm toch echt wel zitten. Na de boodschap de camper neergezet en de stoelen op het strand neergezet. Het water is ijskoud dus zwemmen kunnen ze niet, maar het duurt natuurlijk niet lang voordat Jannie languit in de zee ligt en kletsnat is. Het is wel even heerlijk om zo aan een prachtig strand te zitten, en de kindjes vinden het prachting. De olieplatformen voor de kust en de enorme schepen nemen we maar even voor lief.image

' s Avonds eten gekookt in de camper, de kindjes snel gedouched (zand zat op plekken waar het niet hoort) en daarna lekker naar bed. Paps en mams waren ook kapot, dus die lagen er niet veel later in.

De volgende ochtend besloten richting San Diego te gaan en dus vrij vlot opstap. De route liep helemaal langs de zee en was echt prachtig. Ook nu was ik helaas de strijd verloren en heb ik de helft van de reis, vanaf de achterbank naar buiten kunnen kijken terwijl mijn zoon voorin zat. Siri was na 5 min geknakt en heeft de hele reis comateus liggen snurken (waar iedereen heel blij mee was). Leuk om te zien hoe echt typisch en herkenbaar amerikaans bepaalde dingen zijn als je er langs rijdt. De auto's, de huizen, de fast food ketens en de mensen die je ziet lopen.

De reis eindigde op de KOA camping bij San Diego in de buurt, en dit is een camping met alles erop en eraan. We staan tussen gras (en niet omringd door beton) onder bomen en er is een speelplaats, springkussen en van alles en nog wat. Vanaf hier willen we een aantal dingen gaan bekijken in San Diego, dus ik denk dat we hier nog 2 a 3 dagen staan. Inmiddels is Pieter eten aan het halen hier op de camping (en dat is dus of pizza of een hamburger). Het is buiten koud geworden, dus kan zijn dat we zo lekker binnen eten of anders de dikke vesten aandoen. MOrgen gaan we naar Sea World dus dat vinden de hepies, wel leuk denk ik. Dikke kus van ons vieren.image

1. Joop:
    4 juni 2015
    Goedemorgen vanuit nu nog Epe. Wat weer een leuk verhaal en leuke foto's. Ja het zit er al vroeg in kletsen en maar kletsen. Dat klinkt natuurlijk wel heel gezellig. Geniet vooral van alles. Hoop dat de kleine wat bijgeslapen is. Nog veel plezier en wij genieten van jullie verhalen. dikke knuffel voor jullie ( schrijft zij met een brok in de keel)
  2. Irma:
    Goedemorgen Buurtjes,
    Het lijkt erop dat we hier ook eindelijk wat zon gaan krijgen aan het begin van de dag. Het wordt tijd voor de hangmat en de barbecue. De vogels zingen het hoogste lied. Hier gaat met de poesjes alles goed , ze liggen heerlijk lekker op de bank heb de fleecedeken languit over de bank gelegd zodat ze flink kunnen relaxen. Sambal is erg blij met alle aandacht laat zich goed oppakken en knuffelen, dat is erg fijn en honger heeft ze ook iedere avond als ik het natte voer geef. Super leuk wat je op de blog schrijft fijn dat de kids zo genieten. Ik ben benieuwd als jullie terug zijn of je zoon mij mooie reisverhalen gaat vertellen gezellig al vissend naar kikkers en salamanders in een schone vijver! Geniet er heerlijk van en Nik ik hoop de je af en toe wel een plekje naast je mannetje op de voorbank krijgt. Veel liefs uit Doesburg.
  3. Olink:
    Goeimorgen !
    Leuk om jullie zo te volgen. En tja Nikje, een echte zoon van zijn vader. Storm denkt dit is het helemaal
    Lekker een eind rijden en dan voetballen. Een topvakantie!
    wij zitten inmiddels in bergen. Een hotel met balkon en uitzicht over de hele vallei met in de verte de zee. Kortom ook niks mis mee.
    de temperatuur loopt richting de 30 graden. Paps zoekt dus regelmatig de schaduw op. Net ontbeten op ons eigen balkon en nu tijd voor een heerlijk kopje koffie.Lieve schatten doe voorzichtig en veel plezier.
    Xxxxvan ons.
  4. Sjakie:
    4 juni 2015
    met veel plezier lees ik s 'morgens voor ik ga werken de verhalen en bekijk de foto's.
    Het ziet er geweldig uit en ook de camper is prachtig.
    s 'avonds druk ik de tekst en de foto's af om ze aan Maria te laten zien.
  5. Joop:
    5 juni 2015
    Inmiddels hier goedemiddag, De zon schijnt dus lekker buiten koffie enz. Wij doen de laatste dingen voor de vakantie zoals de tuin, boodschappen. ga nu zo aan de administratie enz enz.
    vanavond nog naar de schouwburg en dan kan morgen voor ons ook de vakantie beginnen. Wat weer een ontzettende belevenis zeg voor de kids maar ook wel voor jullie. Wij genieten van de verhalen en heel leuk om zo alles toch een beetje mee te beleven. Een dikke kus voor 4 vanuit Epe