Dag 4: Sea World

4 juni 2015 - Chula Vista, California, Verenigde Staten

Voor vandaag stond Sea World op het programma. Hier op de camping al kaartjes gekocht en we waren strak om 10:00 op de parkeerplaats. Eenmaal binnen duurde het niet lang of we stonden al met onze neus bij de dolfijnen die allerlei kunstjes deden. Na de dolfijnen doorgelopen naar de orca's die je onderwater in hun bassin kan bekijken. imageOngelofelijk hoe groot die beesten zijn, echt heel indrukwekkend. Hierna nog naar wat aquaria geweest om vervolgens naar de zeeleeuwen show te gaan (van te voren de tijden opgezocht van alle shows om niks te missen). Een enorme tribune waar weet ik hoeveel mensen op zitten en je een typisch gelikte Amerikaanse show. Neemt niet weg dat het geweldig is om te zien, en de kindjes vonden het prachtig. Na deze show meteen door naar de dolfijnen show, die nog leuker was.

image

Na dit alles even wat eten gehaald met daarbij de bijbehorende orca bekers natuurlijk (hiermee hebben we voorkomen dat ze perse de enorme grote bekers wilden van per stuk 18 dollar). Goed gevuld en daarmee klaar voor het hoogtepunt van de dag, de Orca show. De eerste zoveel rijen worden aangeven als de soak zone, wat wil zeggen dat je kans loopt volledig nat te worden. We zaten op rij 10 en bij de dolfijnen was het goed gegaan, dus je denkt hoe erg kan het nou zijn (daarover dus zometeen meer.....),  De hele show was eigenlijk aan een stuk door heel indrukwekkend. Geweldige beesten en een show zonder al te veel poes pas. Tot zo'n 5 min voor het eind. De orca's hadden al meerdere rondjes gemaakt om de eerste 5 rijen nat te maken, en dan ook echt supernat. Wij al lachen natuurlijk en gniffelen dat het bij ons nog goed was gegaan. Tja, tot er nog een paar rondjes van de Orca's kwamen, en ook wij echt doorweekt waren. Siri kreeg de volle laag, en stond nog beduusd te kijken om vervolgens keihard te gaan huilen. Snel de natte jurk uit en een droog vest aan, en uiteindelijk kon ze er wel om lachen.

image

Na dit alles maar langzaamaan besloten weer richting de camper te gaan. De hepie's waren op en dat komt niet ten goede van het humeur. Eenmaal in de camper heeft het denk ik 5 min geduurd voordat ze beide sliepen (na eerst weer een strijd te hebben gevoerd wie er voorin mocht zitten). Op de terugweg nog even langs de supermarkt om eten te halen en rode wijn voor mams (de rose is echt niet te drinken hier zo zoet). En mams heeft zich hier zowaar nog moeten identificeren voor de drank.....denk dat die mevrouw een beetje last van haar ogen had. Geloof dat ze zelf ook wel doorhad, nadat ik stomverbaasd riep dat ik 36 ben dat het wellicht wat overdreven was.

Vanavond een goede hollandse maaltijd gehad, en onze kindjes hebben nog als gekken op de sprinkussens hier gesprongen. Daarna lekker gedouched waarna ze volgnes mij eindelijk geknakt zijn (ze liggen naast elkaar dus meestal keten ze noga wat). Wij zitten nu nog buiten maar het is wel behoorlijk fris, dus kans dat wij zo lekker naar binnen gaat. Groetjes van ons

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemiek flipse:
    5 juni 2015
    Ongelofelijk leuk voor de thuisblijvers om te lezen voordat je aan de dag hier gaat beginnen.

Wat een geweldige mooie reis al.
    Super veel plezier gewenst.
  2. Olink:
    5 juni 2015
    Hier is paps opa dus. Merkwaardig idee wij op 1300 m boven zee op corsica en jullie in de states. Wij hebben het meer dan goed 30 graden. Morgan naar Bastia en dan ,zondag de ferry en dan lange rit naar eric em irene voor een aantal dagen. Jullie plezier is ons plezier en we genieten van alles wat de kinderen zien. Kus voor jullie en natuurlijk voor onze soms natuurlijk vermoeide helden. Storm en Siri adios mon muchachos van opa en oma.