Dag 5: Outlet en shopping

5 juni 2015 - Chula Vista, California, Verenigde Staten

Vandaag na eerst heerlijk buiten een broodje gegeten te hebben, zijn we naar een outlet mall geweest tegen de Mexicaanse grens aan. Ook hier waren we strak om 10:00 de openingstijd. We stonden nog maar net op de parkeerplaats, of er stond een parkeerwacht naast de camper met de sirenes aan. Blijkbaar mochten we daar niet staan, maar konden we dat niet weten. We moesten een stuk verderop staan, wat precies dezelfde plekken waren, maar goed, de beste man moet toch iets te doen hebben op zo'n dag.

De mall bestond uit allemaal merk winkels, als Tommy Hilfiger, Ralph Lauren etc etc. Heel leuk als je daar van houdt, maar ja, dat doen we eigenlijk niet. Er zat echter ook een Disney Outlet Store, en dat was natuurlijk een waar walhalla voor de kids. Overal waar je keek was Cars, en prinsessen en allemaal andere leuke dingen. Duurde dan ook niet lang voordat ze beide een cadeau hadden, slippers en een t-shirt. Na deze winkel zijn we eigenlijk ook maar gegaan, weer terug richting camping om daar boodschappen te gaan doen.

We hebben dan ook boodschappen gedaan, vooral met als doel de voorraden bij te vullen voor straks als we de woestijnen in gaan. Naast de boodschappen ook getankt en een broodje gegeten om daarna nog naar de Toys R Us te gaan. We hadden namelijk beloofd om hier te kijken naar speciaal speelgoed dat ze bij ons niet hebben. Ik heb nog nooit zo'n grote speelgoedwinkel gezien, met zoveel keus van van alles wat. Duurde niet lang of ze hadden de speelgoed auto's gevonden, die waar ze dus in kunnen zitten. Storm in een enorme jeep, en Siri in een enorme knalroze auto. Storm vond er uiteindelijk een die het echt deed, en paps vond het een goed idee dat hij er mee door de winkel kon rijden. Het is dat hij goed kan rijden, want met een enorme plastic jeep met zijn zus ernaast, scheurde hij door de winkel. Opzich hilarisch, al kregen we wat schuine blikken (ik niet spreek engels niet....)

Na dit alles en uiteindelijk zonder het gezochte speelgoed terug naar de camping en nog even heerlijk in de zon gezeten. Ik heb wat wassen gedaan (echt het zijn een stelletje varkens, alles is na een dag vies) en we hebben daarna voor het eerst gebarbequed. Nu zitten we buiten, en het is hier weekend en dat is te merken ook. De camping staat ineens vol, en overal lopen kinderen, zijn er vuren buiten en is het een herrie. Morgen lekker richting het binnenland, richting Joshua Tree Park. Daar schijnt het nu bloedheet te zijn, dus we zijn benieuwd. Tot nu toe was het weer half half met wel zon maar ook met veel wolken en zeker niet bloedheet.

1. Joop:
    6 juni 2015
    Leuk al die verhalen ..het is net of we het soms mee beleven ...je moet boeken gaan schrijven Nik...ik zie steeds een kletsnatte Siri voor me, eerst beduusd en dan brullen..Ja echt leuk al die belevenissen. ..wij hadden gisteren een drukke dag ..bij meer dan 30 graden de tuin gedaan en gemaaid en alles afgehandeld ..en toen naar Orpheus de operette Titanic geregisseerd door Wilma,.. de zus van Janet..ook hier zonk het schip ...Ze hebben in al die jaren niets geleerd..Vandaag ga ik de camper halen, officieel om 16.00 uur, maar er is een kans dat hij eerder klaar staat, dus afwachten ..het is vandaag vertrekken of morgen, we zien wel..even heerlijk freewheelen. .en met mijn mobiel de verhalen volgen, ik neem per week een klein Internet bundeltje van 100 mb. De groetjes van ons ..liefs xxx
  2. Joop:
    6 juni 2015
    om 13 uur kan ik de camper halen, dus vertrekken we ongeveer 16 uur, met als doel een camping bij Giessen xxxx
  3. Joop:
    6 juni 2015
    Auto ingeladen ank is nog bezig met de koelkast en dan gaan we nog rijden ...probeer een foto van de camper te sturen maar nog niet gelukt ..liefs
  4. Mariette:
    7 juni 2015
    Dag lieve familie,
    Wat een leuke verhalen, ik had jullie gezichten wel willen zien in Sea world, briljant.
    Ik was vandaag met de jongens, Oma Miek en Opa Arjan koetsen, heel door het bos. En ik zei dat ik de verhaaltjes zo kort vond op jullie reisblog..... Gelukkig was mijn vader zo slim om wel te zien dat je even de link moet openen en dan het hele verhaal kan lezen.... Ik ben ook zo lekker handig.
    Fijn om te lezen dat jullie ervan genieten.
    Goede reis en groetjes uit Velp
  5. Joop:
    8 juni 2015
    Hallo kinderen, lekker rijden hè nik. Wat een mooie foto,s. Denk dat jullie wel super genieten, fijn hoor. Wij zijn inmiddels in Oostenrijk. Vannacht behoorlijk onweer en hevige regen . Hele mooie camping. Vandaag Gefietst 11 km 3 uur over gedaan, nou dan weet je het wel. Nu lekker relaxen dikke knuffel van ons. Joop en ank