Dag 8: Calico en Red Rock Canyon State Park

8 juni 2015 - Red Rock Canyon State Park, Verenigde Staten

Vanmorgen toch met een beetje pijn in het hart onze mooie plek bij Big Bear verlaten om onderweg te gaan richting Red Rock Canyon State Park. De eerste stop was reeds wederom bij een supermarkt, aangezien de voorraden al weer behoorlijk geslonken waren. Gaat best snel met 4 man en met 3 maaltijden per dag. Na de boodschappen richting Barstow gereden naar Calico. Dat is een soort ghost town met deels authentieke en deels nagebouwde gebouwen uit een oud western stadje.

Hier aangekomen de camper tussen de grote tourbussen geparkeerd (het ligt op de route naar Las Vegas, dus iedereen komt hierlangs). Buiten was het denk ik zo'n 40 graden dus binnen drie seconden het zweet tussen de bilnaad. Een stuk gelopen tussen de verschillende huisjes, en daarna een stukje met de trein. Dit vonden beide kindjes natuurlijk prachtig. Na het treinritje nog door een oude mijn gelopen om vervolgens bovenin het stadje weer uit te komen. Na een paar winkels besloten om maar terug te gaan want inmiddels hadden we 2 kleine tomaatjes naast ons lopen.

Na Calico weer richting Red Rock Canyon gereden door wederom een soort woestijnlandschap. Bij Red Rock aangekomen, waren we ook meteen bij de State camping. Dit bleek een soort route te zijn langs de rotsen waar allemaal campingplekken zijn. Geen hook-up wat wil zeggen geen elektriciteit of water, dus een klein beetje afzien. Ook hier zijn we op 1 andere camper na de enige, dus heerlijk rustig. Heel indrukwekkend om hier zo te staan, en ook totaal wat anders als waar we vanmorgen nog stonden. We gaan zo lekker een vuurtje maken in de daarvoor bestemde vuurmand (mijn man heeft natuurlijk al hout gekocht vanmiddag) en ik ga maar eens even een echt amerikaanse Mac and cheese maken. Geen idee of het smaakt, maar echt zin om te koken heb ik niet en het is al half acht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl