Dag 7: Joshua Tree en Big Bear

7 juni 2015 - Big Bear, Verenigde Staten

Voor vandaag stond Joshua Tree park op de agenda. Vanuit Palm Springs (waar het vanochtend al zo'n 35 graden was) weer een stukje terug en richting de onderkant van Joshua Tree Park gereden. Hier aan het begin een jaarpas gekocht voor alle nationale parken, zodat we niet elke keer de entree los hoeven te betalen (ze zijn toch nederlanders, en dit was de goedkoopste optie). Eerste 20 mijl was eigenlijk niks bijzonders, in ieder geval niks wat we nog niet eerder hadden gezien. Namelijk veel zand, stenen en iets van stekelplanten. Na een tijdje begonnen er wat meer rotsen te komen, en andere planten.  Vooral de rotsformaties zijn wel heel bijzonder en op een gegeven moment zagen we zelfs de bekende Joshua Tree (gezien de naam van het park is dat toch wel de reden dat je hier bent).

image   image  image

Maar wat eigenlijk nog veel spannender was, was dat ik een stukje mocht rijden ..... Pieter dacht natuurlijk, midden in de woestijn en geen mens te zien, wat kan me gebeuren. Nou met de vlam in de pijp als een gek het park door hahaha. Nee hoor, heel rustig aan gedaan, want het is niet niks zo'n ding van 9 meter.

image

Na het park gingen we richting Big Bear Lake, om daar een camping te vinden. We hadden er een op het oog, maar het bleek dat er tegenover ook een camping zat, wat dichter bij het meer. Hier maar ingereden en voor het luttele bedrag van 90 dollar, kregen we hier een plek. Niet aan het meer, want die plekken waren 250 dollar.... Maar ik moet zeggen, wat een mooie plekken zijn dit. Een hele grote ruimte, met 2 zitjes en een buitenkeuken incl gasbarbeque. Echt supermooi, en in vergelijking met de rest van de campings tot nu toe, valt de prijs nog mee. We hebben hier even rondgelopen, en hier staan van die enorme bussen met alles erop en eraan, en dan is onze camper maar een kleintje.

image      image    image

Morgen gaan we richtin Red Rock Canyon, en wellicht nog door tot de onderkant van Sequoia Park. Denk dat we ook nog even moeten inslaan qua boodschappen, want dat gaat wel hard zo met alles. Wij gaan zo lekker slapen en onze kindjes liggen al heerlijk te snurken. Samen in een bed, wat eigenlijk verbazingwekkend goed gaat op wat keten en lachen na.

1. Olink:
    8 juni 2015
    Hello there.Prachting hoor.En ......
    ..eindelijk gerechtigheid voor de 65 plussers. Inmiddels zijn wij bij Eric en Irene.
    Eergisteren een nacht in Bastia ,waar we met de bood naar Italie overstaken.Thomas had een romantisch hotelletje gereserveerd. Geen lift. Het bed was een ramp.Kortom ,romantiek was ver te zoeken. De temperatuur konstant over de 30 graden. De boottrip duurde 4.5uur
    Ik heb al die tijd heerlijk in eem luie stoel op het dek gelegen. Paps af en toe.
    Want hij kan erg slecht tegen de warmte.
    Vanuit Livorno (aankomst) moesten we nog zo'n 500km rijden.Gelukkig werd het alleen maar nog warmer. Soms 37 graden
    Gelukkig is het hier op de berg ietsjes koeler. En is het allemaal hartstikke goed.
    Lieve schatten tot een volgende keer.
    De groetjes van Erik en Irene.
    xxxx.
  2. Olink:
    8 juni 2015
    Hello there.Prachting hoor.En ......
    Want hij kan erg slecht tegen de warmte.
    Lieve schatten tot een volgende keer.
    De groetjes van Erik en Irene.
    xxxx.
  3. Joop:
    8 juni 2015
    We beginnen al weer aardig ervaren campeerders te worden ...vanochtend liep ik in mijn donkerblauwe ochtendjas met capuchon op naar de wasgelegenheid...een beetje incognito is nooit weg ..kijk zei een meisje tegen haar moeder daar loopt en zombie. .heerlijk wassen en toen in de scheerzeep ..maar helaas geen scheermesje in mijn toilettas. .alles weer afgewassen en ongeschoren terug naar de camper. .ik hoorde nog net de moeder tegen het meisje zeggen. .het is een aankomende monnik. .hij laat zijn baard al staan..vanmiddag over de fernpas ..af en toe wel wat nauw ik heb sommige die er niets te maken hadden van de weg geduwd ..niet met opzet ..zo ben ik niet ...maar gewoon spontaan gedaan. Xxx
  4. Joop:
  5. Joop:
    8 juni 2015
    Leuk hè Nik achter het stuur in zo'n camper. .wel alles bij elkaar een belevenis .we volgen jullie leuke verhalen op de voet ..genieten jullie maar lekker xxxx
  6. Olink:
    Leuke stukjes Joop.
    Je maakt toch ook maar overal indruk!
    Handig Nik zo'n blog.
    Liefs van mij.
  7. Sjakie:
    8 juni 2015
    de ene dag sta je op een parkeerplaats en de volgende keer zit je comfortabel onder de bomen met je eigen barbecue.
    Voor de kids zal het heel indrukwekkend zijn. Ik zie ook af en toe de Corona staan dus dat gaat ook goed. Ik neem aan dat het claimen van de plaats voorin door Nik niet zonder commentaar is gegaan. Ik hoor Storm al zeggen "dat wil ik niet". Zeg maar tegen Storm dat de treintjes klaar zijn.
    Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal en de foto's.
    Groetjes van Sjakie
  8. Joop:
    9 juni 2015
    Hallo nikkel even weten wat je wilt hebben van servies Italië. Gr ank
  9. Pieter:
    9 juni 2015
    Hoi Ank, maakt eigenlijk niet uit, ik vind alles leuk. Bordjes, schalen, schaaltjes, kannen, alles is leuk.