Dag 6: richting Palm Springs

7 juni 2015 - Desert Hot Springs, California, Verenigde Staten

Na 3 dagen vertrokken uit San Diego richting de Salton Sea. Ik heb dan eindelijk mijn plek voorin geclaimed, en ik moet zeggen, dat bevalt prima. Pieter had een leuke binnendoor route uitgekozen, waardoor we niet alleen maar snelweg gereden hebben. Duurde niet lang of we reden echt door enorme uitgestrekte en totaal uitgewoonde gebieden, met niet veel meer dan zand en stenen. Indrukwekkend om te zien, maar geloof niet dat we allebei hier een enorme fan van zijn. Onze kindjes slapen inmiddels gemiddeld na 15 min allebei comateus, dus dat is wel lekker rustig rijden.

image         image     image

Na een paar uur kwamen we bij de Salton Sea aan, een van de grootste binnen zeeen. Hier naar de camping gereden, wat een soort parkeerplaats bleek waar je zelf je geld in een envelop moet doen. Het uitzicht was echt spectaculair, en wij vonden het dan ook heel erg vreemd dat er helemaal niemand stond.  De camper hebben we 4x verzet om echt het allemooiste plekje te bemachtingen met uiteindelijk toch maar stroom, om zo de airco aan te kunnen zetten (iets met 2 kindjes die na 1 stap buiten allebie liepen te zeuren dat ze het zo warm hadden. Het was dan ook wel zo'n 35 graden.).

image

Na een bakje fruit ging ik nog even checken hoe het strand was en of we er lekker konden zwemmen. Ik geloof dat ik na 5 meter reeds 3 schelpscherven rechtop in mijn voet had staan, en dat stemde al niet heel hoopvol. Het bleek dan ook geen zand te zijn, maar allemaal schelpstukjes, die enorm scherp waren. IK heb het gered tot het water, maar charmant was het niet. Het water bleek enorm te stinken, en er lagen allemaal vissen lijkjes (even de stemming schetsen he). Nou dat was dus een enorme domper, en al strompeld weer terug naar de camper keken er al een paar hoofjes hoopvol mijn kant op. Helaas dit ging m niet worden, en buiten was verder ook helemaal niks.

Dan maar naar een andere camping want je hebt toch 2 kleintjes bij je die iets willen doen. Alles weer ingedraaid, afgekoppeld en dichtgedaan, en hop richting Palm Springs. Nu kan je daar uiteindelijk maar bij 1 camping terecht, want voor de rest moet je of 65+ zijn of een camper van 40 feet of meer hebben. De camping was verder niks speciaals maar ze hadden een zwembad, en dan zijn er 2 al heel erg blij. We hebben dan ook nog even heerlijk gezwommen in de hot springs van de camping om daarna na een broodje ei lekker te gaan slapen. Al met al weer een volle dag en genoeg beleefd.